اجرای طرح کاهش 12 درصدی حجم و اندازه دولت

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت:‌ کاهش 12 درصدی حجم و اندازه دولت یکی از اهداف در نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور است.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهین دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در چهل و یکمین مجمع عمومی مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور گفت: فناوری اطلاعات رشد خیره کننده‌ای در تمامی امور زندگی داشته است و دبیرخانه‌ها در این قضیه بی‌تاثیر نیستند، ضمن بهره گیری از تکنولوژی به عنوان ابزاری کمک کننده به هیچ عنوان جایگزین دبیرخانه نخواهد شد.

ملاوردی با بیان اینکه معاونت زنان تلاش بسیاری کرده است تا نظام یکپارچه اداری اجرا شود تصریح کرد: با توجه به اینکه با چابک سازی در دولت روبرو هستیم لذا این نظام تا حدودی در معاونت زنان پیاده شده است و نمی‌توانیم مزایا و منافعی که دولت الکترونیک ایجاد کرده است را نادیده بگیریم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به کارگیری این نظام به توسعه و پاسخگویی شفاف سازی دولت کمک می‌کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در نقشه راه اصلاح نظام اداری دولت جایگاه ویژه‌ای دارد گفت: کاهش 12 درصدی حجم دولت و واگذاری خدمات دولت ، افزایش کیفیت خدمات اداری را به میزان 25 درصد در نقشه راه اصلاح نظام اداری نشان می‌دهد.

ملاوردی با بیان اینکه هدف خبر رضایتمندی مردم است گفت: با توجه به شرایط استقرار دولت یازدهم نیازمند حفظ و ارتقای سرمایه بودیم که یکی از مولفه های حفظ آن  ارتقای مدنی  که  اعتماد در چندین سطح به ویژه بخش اداری را افزایش می‌دهد.
 
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: پس از ظهور نظام مردم سالار پاسخگویی بدون محدودیت به ملت قابل توجه است و دبیرخانه‌ها به عنوان زیر ساخت می‌توانند در حذف و کاهش بروکراسی موجود که موجب جلوه دادن ناکارآمدی فعالیت‌های اداری تاثیرگزار باشد.

وی در پایان گفت: با هم‌اندیشی گامی در تسهیل روند اداری برداشته می‌شود تا در دولت یازدهم با استقرار کامل نظام اداری الکترونیکی گامی اساسی برداشته شود و در برنامه ششم توسعه به سمت توسعه متوازن و دانش بنیان پیش رویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار