ابتکار خبر داد:

دستورالعمل جدید آلودگی صوتی و پرتوها تصویب شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دستورالعمل جدید ضوابط و مقررات آلودگی صوتی و پرتوهای غیر یون زا در دولت تصویب شده و بزودی ابلاغ خواهند شد.

دستورالعمل جدید آلودگی صوتی و پرتوها تصویب شدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص دستورالعمل جدید ضوابط و مقررات آلودگی صوتی و پرتوها اظهار کرد: در بحث پرتوهای غیر یون ساز و همین طور آلودگی صوتی، دولت با توجه بیشتر به رعایت اصول محیط زیست، این دستوالعمل‌های جدید را تصویب کرده است.

وی افزود: این دستورالعمل‌ها بزودی ابلاغ خواهند شد و براساس آن می‌توان استانداردهای مربوط به این بخش را بهبود بخشید.

گفتنی است؛ امواج غیر یون زا، بخشی از امواج الکترومانیتیک است که با جذب  شدن در ماده در شرایط عادی در ساختار تشکیلاتی اتم آن ماده تغییری ایجاد نمی‌کند. البته این دسته از امواج نیز در اثر مواجهه با انسان بسته به ماهیت شان بر بافت‌های مختلف اثرات مخربی خواهند داشت.

امواج ماوراء بنفشی که در اثر جوشکاری با برق ایجاد می‌شوند، امواج مادون قرمزی که در کوره‌های مذاب تولید می‌شوند، امواج ناشی از فرستنده‌های رادیویی و ماهواره‌ای، امواج متساطع از برخی وسایل مثل ماکرویو، تلفن‌های همراه همگی جزئی از امواج غیر یونیزانی هستند که تاثیرات متفاوتی در بدن انسان ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار