ساری؛

اختصاص 37 میلیارد تومان اعتبار برای خرید ادوات کشاورزی مازندران

حدود 37 میلیارد تومان بوجه برای خرید ادوات کشاورزی در مازندران اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهاد کشاورزی مازندران با با بیان اینکه تولید برنج، سایر زراعت ها، باغبانی، دام، شیلات و صنایع زیر بخش های زراعت استان را شامل می شود، از اختصاص 36 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار جهت خرید ادوات کشاورزی امسال در مازندران خبر داد.

موسی نژاد با افزود: با اشاره به اینکه بحث برنج و نشاء کاران برنج اولویت اول کشاورزی مازندران است و افزایش در تبدیل کشت سنتی به کشت مکانیزه نیز نیازمند ورود ماشین آلات نشاء کاری و وجین کن، از خرید 165 ماشین آلات در بخش برنج خبر داد.

وی تصریح کرد: خرید 40 دستگاه نیز در بخش سایر زراعت ها چون گندم، سویا و کلزا پیش بینی شد که تهیه دستگاههای خطی کارها و ردیف کارها در تولید گندم استان از آن جمله است.

رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهاد کشاورزی مازندران گفت: به منظور صرفه جویی در میزان مصرف سم و حفظ محیط زیست استان هم خرید 25 دستگاه سم پاش اتومایزر پیش بینی شده است.

موسی نژاد تعداد ماشین آلات بخش دام را 30 دستگاه، بخش شیلات را 8 دستگاه و در بخش صنایع را 42 دستگاه اعلام کرد.

به گفته وی 70 درصد ادوات کشاورزی مازندران فرسوده و دارای عمری بیش از 13 سال و عملیات نوسازی نیز بیشتر در شهرستانهای مرکزی و شرق استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.