لاریجانی در دیدار با همتای اندونزیایی خود:

غرب با ایستادگی مردم، مجبور به قبول حقوق هسته‌ای ایران شد

رئیس مجلس گفت: غربی‌ها با تهدید و تحریم سعی داشتند ملت ایران را تحت فشار قرار دهند اما با ایستادگی مردم مجبور به قبول حقوق هسته‌ای ایران شدند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی در حاشیه چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک در دیدار با همتای اندونزیایی خود انتخاب "ستیانو وان تو" به ریاست مجلس این کشور را تبریک گفت و روابط دو کشور را عمیق و صمیمانه توصیف کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره موضع پارلمان ایران در زمینه توافق هسته‌ای با بیان اینکه مذاکرات سخت با 1+5 در مجموع مثبت بود گفت: برای دانستن موضع مجلس ایران در مورد توافق هسته‌ای باید منتظر تصمیم نمایندگان مجلس بود.

وی با بیان تاریخچه‌ای از پرونده هسته‌ای ایران تاکید کرد: ایران از ابتدا راه مذاکره را تنها راه حل مشکل می‌دانست و این غربی‌ها بودند که با تهدید و تحریم سعی داشتند ملت ایران را تحت فشار قرار دهند اما در نهایت با ایستادگی مردم مجبور به قبول حقوق هسته‌ای ایران شدند.

لاریجانی با استقبال از پیشنهاد رئیس مجلس اندونزی درمورد توسعه روابط اقتصادی و فناوری روابط دو کشور دوست و اسلامی را بسیار لازم و ضروری عنوان و از آقای ستیانو وان تو، رئیس مجلس اندونزی برای سفر به ایران دعوت کرد.

رئیس مجلس اندونزی هم در این دیدار با ابراز خرسندی از توافق ایران و 1+ 5 حل موضوع هسته‌ای ایران را بسیار مثبت و امیدوار کننده عنوان کرد و گفت: معتقدم ایران و اندونزی به عنوان دو کشور اسلامی و عضو مهم اتحادیه بین‌المجالس جهانی باید تلاش خود را برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی افزایش دهند.

وی ضمن اعلام آمادگی اندونزی برای توسعه روابط فناوری، اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران روابط دو ملت را عمیق و رو به گسترش عنوان کرد.

تاکید رئیس مجلس اندونزی بر نقش مثبت ایران در اجلاس بین‌المجالس جهانی و اتحادیه بین‌المجالس اسلامی

رئیس مجلس اندونزی ضمن تجلیل از نقش و فعالیت مثبت و موثر ایران در اجلاس بین‌المجالس جهانی و اتحادیه بین‌المجالس اسلامی خواستار روابط گسترده‌تر پارلمانی و فعال2تر شدن گروه دوستی پارلمانی دو کشور شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار