سردار حسینی خبر داد:

اجرای 4 طرح ویژه پلیس در نیمه دوم سال/ ابطال کارت صلاحیت رانندگان حادثه ساز سرویس مدارس

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تخلفات حادثه ساز رانندگان سرویس مدارس منجر به ابطال کارت صلاحیت‌شان می شود.

اجرای 4 طرح ویژه پلیس در نیمه دوم سال/ ابطال کارت صلاحیت رانندگان حادثه ساز سرویس مدارسبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری که امروز (چهارشنبه) برگزار شد اظهارکرد: با بازگشایی مدارس، تخلفات سرویس‌های مدارس زیر ذره بین قرار داده می شود و رانندگان سرویس مدارس باید هنوز صلاحیت داشته باشند و حداقل سن برای ثبت نام و دریافت مجوز سرویس مدارس 23 سال باید باشد و راننده سرویس مدارس  علاوه بر بیمه نامه معتبر و شخص ثالث، تمام عیب و نقص خودرو را برطرف کند تا فاقد هرگونه عیب و نقص باشد از همین رو باید گواهی سلامت و سوء پیشینه داشته باشند تا کارت صلاحیت برای این رانندگان صادر شود.

وی افزود:از خانواده‌ها و مدیران درخواست می کنیم به جز مجرای قانونی، به صورت متفرقه از افرادی که خودروی غیر مجاز دارند، به جهت جابجایی دانش آموزان اقدام نکنند.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه با اشاره به اینکه شورای شهر نرخ سرویس مدارس را ابلاغ کرده است، گفت: رعایت مصوبه شورای شهر یکی از الزاماتی است که باید از سوی رانندگان به خوبی رعایت شود و خارج از نرخ مصوب، وجهی را در جهت جابجایی دانش آموزان اخذ نکنند.

سردار حسینی بیان کرد: پلیس با بازگشایی مدارس تمهیداتی را در نظر گرفته است که از جمله آن می توان به ممنوعیت عملیات عمرانی از 20 شهریور تا 15 مهر ماه اشاره کرد و در فصل بازگشایی مدارس نیز مدیر با استفاده از تمامی توان موجود خود اعم از نیروی انسانی و تجهیزات برای شروع سال تحصیلی به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز آموزشی و به خصوص نقاطی که مجتمع‌های آموزشی وجود دارد، عوامل پلیس راهور تا 15 مهر ماه در این محدوده‌ها مستقر هستند و با توجه به افزایش 20 درصدی ترافیک در مهر ماه، به دنبال‌ آن هستیم تا موضوع ترافیک را مدیریت کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: جابجایی دانش آموزان توسط خودروی شخصی ممنوع بوده و عمدتا جابجایی مسافران با سرویس مدارس صورت می گیرد. ضمن‌ آنکه جابجایی دانش آموزان توسط والدین هیچ گونه منعی ندارد.

سردار حسینی با اشاره به اجرای 4 طرح ویژه گفت: در این ایام وارد فاز جدیدی می شویم که به همین منظور در 6 ماهه دوم سال، 4 طرح به صورت پر رنگ در دستور کار پلیس قرار گرفته است که این 4 طرح عبارت از طرح کنترل و برخورد با تخلفات سرویس مدارس، برخورد با تخلفات ساکن، برخورد با خودرو‌های دودزا و کنترل معاینه فنی خودرو‌ها است.

وی افزود: درج تخلفات رانندگان سرویس مدارس در سوابقشان، یکی از الزاماتی است که در دستور کار قرار گرفته و در صورتی که رانندگان سرویس مدارس برای سومین بار تخلفی را داشته باشند، علاوه بر ابطال کارت صلاحیت، خودروشان به پارکینگ منتقل می شود.


سردار حسینی تصریح کرد: به منظور برخورد با مزاحمت‌ها در اطراف مدارس دخترانه توسط موتور سواران، همکارانمان علاوه بر آنکه در اطراف مدارس دخترانه حضور دارند، با مزاحمان نوامیس مردم برخورد جدی خواهد شد. ضمن آنکه برای جابجایی دانش آموزان دختر باید از رانندگان زن استفاده کرد.

وی افزود: 15 درصد از سرویس مدارس که اعمال قانون شدند فاقد مجوز و کارت صلاحیت بودند که در بررسی بعدی مشخص شد تعدادی زیادی از این 15 درصد برای دریافت مجوز اقدام کردند که شرایط دریافت مجوز را نداشتند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار