نعمتی :واگذاری‌ معدن به بخش خصوصی جزو تأکیدات مقام معظم رهبری است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: معدن از مهم ترین صنایعی است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای صنعت نفت باشد.

نعمتی  :واگذاری‌ معدن به بخش خصوصی جزو تأکیدات مقام معظم رهبری استبهروز نعمتی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص حل مشکلات معدن در کشور گفت: بخش معدن یکی از مهم ترین صنایعی است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای صنعت نفت باشد البته باید سازوکارهای لازم برای فعالیت مناسب این بخش فراهم بشود.

نعمتی در ادامه افزود: برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در صنعت معدن، این حوزه باید به بخش خصوصی واگذار شود.  

وی تصریح کرد: دولت تا کنون در این زمینه چندان موفقیتی حاصل نکرده به طوری که برای بعضی از معادن کشور سالهاست که درخواست واگذاری شده است اما دولت تاکنون اقدامی نکرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:با اصلاح قوانین و رفع موانع موجود، دولت به آسانی می‎تواند در این زمینه به فعالیت بپردازد. آمارها نشان می‌دهد که ایران جزو 12 کشور برتر معدنی دنیا است و معادن بسیار خوبی دارد که باید از قوه به فعل تبدیل شود و دولت باید به سرمایه گذاری در این بخش کمک کند.

وی با تاکید بر واگذاری صنایع معدنی به بخش خصوصی گفت: واگذاری‌ معدن به بخش خصوصی جزو تأکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان عالی نظام است و تجربه ثابت کرده است هر جایی بخش خصوصی حضور داشته است توفیق و موفقیت حاصل شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار