محمودرضا قدیریان به ویژگی‌های مجری خوب و کلاس‌های هنری اشاره کرد.

محمودرضا قدیریان، مجری و بازیگر در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کلاس‌های آموزشی گویندگی، اجرا و بازیگری اظهار داشت: این گونه کلاس‌ها می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار مفید باشد، چون کسانی که با این حیطه بیگانه هستند، فن بیان، تکنیک‌های لازم و در واقع علوم را در این زمینه می‌آموزند.

وی ادامه داد: البته این گونه کلاس‌ها بنگاه کاریابی نیستند و نمی‌توانند ورود علاقه‌مندان را به این عرصه تضمین کنند و اگر چنین تضمینی را به هنرجویان خود بدهند، صددرصد اشتباه است چون ورود به این عرصه اصول و قواعد خاص خود را دارد.

قدریان با اشاره به اینکه اجرای خوب فاکتورهای زیادی دارد،‌ عنوان کرد: یک مجری خوب باید در ابتدا مهمترین شرایط و فاکتورهای لازمه این شغل را داشته باشد، برای مثال اجرا در تلویزیون ظاهر مناسب و آراسته، قدرت بیان و آیین سخنوری را می‌طلبد و در رادیو هم فن بیان، لحن و صدای زیبا از فاکتورهای لازم است و اگر کسی این ویژگی‌ها را نداشته باشد، مخاطب او را پس می‌زند و کانال را عوض می‌کند.

مجری برنامه، «ساعت 25» در مورد تأثیر تحصیلات آکادمیک در موفقیت هنرمندان گفت: تحصیلات آکادمیک در هر زمینه‌ای مؤثر است اما به تنهایی کفایت نمی‌کند و مجری یا بازیگر باید کار را هم تجربه کند، شاید یک مجری تحصیلات زیادی نداشته باشد اما به دلیل تجربه کاری بسیار، از فردی که تحصیلات بالاتری در این زمینه دارد، موفق‌تر باشد.


وی در ادامه افزود: به نظر من آموزشگاه‌هایی که مجوز دارند، در زمینه آموزش با قدرت بیشتری کار می‌کنند من حدود هفت سال است که در این زمینه تدریس می‌کنم و در این کلاس‌ها از صفر تا صد اجرا و گویندگی را به علاقه‌مندان می‌آموزیم.

بازیگر مجموعه «به کجا چنین شتابان» در پاسخ به این سؤال که دوست دارد مردم او را به عنوان مجری بشناسند یا بازیگر، بیان کرد: این موضوع به کارم بستگی دارد، برای مثال زمانی که برنامه «ساعت 25» را اجرا می‌کردم، سه سال هر شب از ساعت 24 تا 4 صبح درگیر این برنامه بودم و همین موضوع باعث شد که در بازیگری فعالیت نکنم.

در واقع بستگی دارد که به ما چه کارهایی پیشنهاد شود، اما در کل دوست دارم مرا به عنوان مجری و بازیگر بشناسند.

وی در پایان، در توصیه‌ای به علاقه‌مندان این حیطه مطرح کرد: کسانی که علاقه‌مند ورود به این حرفه هستند، صبور باشند، تمرین کنند، تمرین کنند و تمرین کنند، چون این شغل، شغل خاصی است و مردم باید آنها را بپذیرند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار