کامیار اسماعیلی:

برنامه‌‌های کودک و نوجوان نیاز به مجری‌ساز دارد

ویژگی‌ یک برنامه خوب کودک و نوجوان این است که جذابیت داشته باشد اما این جذابیت فقط شامل جذابیت ظاهری نمی‌شود.

کامیار اسماعیلی مجری تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ویژگی‌های یک برنامه خوب کودک و نوجوان اظهار داشت: ویژگی‌ یک برنامه خوب این است که جذابیت داشته باشد اما این جذابیت فقط شامل جذابیت ظاهری نمی‌شود بلکه مسئله اصلی داشتن فکر و زبان کودکان و نوجوانان است، باید در ساخت این برنامه‌ها تخصص داشت، همچنین مجری این گونه برنامه‌ها باید ساخته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موافق حضور کودکان و نوجوان به عنوان مجری در برنامه‌ها است، گفت: صد در صد موافق هستم چون این اتفاق موجب جذابیت برنامه برای کودکان و نوجوانان می‌شود. من برای اولین بار برنامه «بوم سفید» به چهار نوجوان اطمینان کردم و اجرای برنامه را به آنها سپردم.

وی در ادامه افزود: البته حضور نوجوانان در برنامه کار ساده‌ای نیست و داشتن تخصص لازمه این کار است. من به عنوان کسی که شغلم اجرای تلویزیونی بود، مجری‌سازی کردم.

مجری «شمعدونی» با اشاره به اینکه علاقمند به فعالیت دوباره دربرنامه‌های کودک و نوجوان است، مطرح کرد: در حال حاضر به دلیل مسئولیتی که در برنامه «شمعدونی» دارم فرصت ساخت برنامه کودک و نوجوان را ندارم، چون این برنامه‌ها به زمان زیادی برای ساخت نیاز دارد اما علاقمند به فعالیت دوباره در این حوزه هستم.

اسماعیلی در خصوص برنامه «نیمرخ» عنوان کرد: «نیمرخ» برنامه‌ای بود که سبک جدیدی در برنامه‌سازی و اجرا را ایجاد کرد و مخاطبان خاص خود را هم داشت و می‌توان دوباره برنامه‌ای مثل «نیمرخ» را برای کودک و نوجوانان این نسل ساخت، اما به شرط آنکه آدم زمان خودمان باشیم و مخاطب این زمان را بشناسیم.

وی در مورد فعالیت‌های اخیر خود گفت: در حال حاضر مجری برنامه «شمعدونی» در شبکه «شما» هستم که هر روز صبح پخش می‌شود و موضوع این برنامه سبک زندگی است.

اسماعیلی در پایان توصیه‌ای به علاقمندان اجرا بیان کرد: علاقمندان این عرصه باید مطالعه داشته باشند چون اجرا نیاز به مطالعه بسیار زیاد دارد خیلی از افراد فکر می‌کنند صدای خوبی دارند و می‌توانند مجری شوند اما در عمل این طور نیست. علاقمندان این حرفه باید تلاش کنند چون شرط اول هر کاری تلاش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار