ساری ؛

چشمه سورت تا اطلاع ثانوی تعطیل

بازدید گردشگران و مسافران از چشمه باداب سورت در مازندران تا اطلاع ثانوی امکانپذیر نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه برای حفاظت و احیاء چشمه باداب سورت بازدید گردشگران و مسافران از این مجموعه تا اطلاع ثانوی امکانپذیر نیست، گفت: نخستین و مهمترین وظیفه این سازمان حفظ و نگهداری آثاری است که در فهرست ملی به ثبت رسیده است و چشمه باداب سورت هم یکی اثر ملی و طبیعی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دلاوربزرگ نیا افزود: این اداره کل در مدت شش ماه واگذاری موقت ،فنس کشی و استقرار یگان حفاظت را برای حفاظت چشمه سورت که در سالهای گذشته با بی مبالاتی و عدم دلسوزی آسیب های جدی دید، انجام داد اما کماکان شاهد بی مهری به این اثر کم نظیر هستیم.

به گفته وی،این اثر باید تا مدتی مورد استفاده قرار نگیرد تا خود را بصورت طبیعی دوباره احیا و ترمیم کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از آژانس ها و تورهای گردشگری خواست تور چشمه باداب سورت را از برنامه های خود حذف تا با احیاء آن شاهد زیبایی دوباره چشمه سورت و لذت حضور علاقمندان و گردشگران باشیم.

بزرگ نیا از برنامه های این اداره کل برای ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در مجاورت چشمه با همکاری جوامع محلی خبر داد و افزود: پس از بازسازی طبیعی سورت برای حضور گردشگران از شیوه سنتی و کنونی که بسیار آسیب زاست باید پرهیز شود با راهکارها وامکانات علمی، کارشناسانه و منطبق با طبیعت رونق گردشگری سورت را فراهم کرد.

چشمه باداب سورت توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال 87 پس از کوه دماوند بعنوان دومین میراث طبیعی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

چشمه معدنی سورت در نزديكي روستاهاي ارست و مال خاست دهستان پشت كوه، بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع شده است یکی از این چشمه‌ها دارای آبی بسیار شور و دریاچه‌ای کوچک است که در تابستان برای شنا و آب تنی استفاده می‌شود و دارای خواص آب درمانی نیز است چشمه دیگری که در مجاورت این چشمه قرار دارد دارای آبی به رنگ نارنجی و ترش مزه است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بازدید ، چشمه ، مسافران ، اطلاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.