اسلامی: بسکتبال ایران فراتر از آسیاست

سرمربی فصل پیش تیم فولاد هفت‌الماس قزوین معتقد است تیم بسکتبال ایران فراتر از قاره کهن بازی می‌کند و جام ویلیام جونز نمی‌تواند محک عملکرد این تیم باشد.

محمدرضا  اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تیم ملی بسکتبال پس از مشخص شدن وضعیت فدراسیون، در شرایط خوبی به سر نمی‌برد اما بالاخره با انتخاب درک بائرمن، کار خود را آغاز کرد. برنامه‌ها و اردوهایی که برای تیم ملی در نظر گرفته شد بسیار خوب بود. ضمن این‌که فدراسیون هم سر و سامان گرفت و این موضوع روی تیم ملی هم تاثیر گذاشت و حالا تیم ملی امیدوارانه‌تر به کار خود ادامه می‌دهد. 

وی درباره حضور تیم ملی بسکتبال در جام ویلیام جونز توضیح داد: قهرمانی در این رقابت‌ها نمی‌تواند ملاک عملکرد ما باشد. البته در صورت قهرمانی افتخار دیگری به افتخارات بسکتبال ما اضافه می‌شود. 

اسلامی در پاسخ به این پرسش که تیم‌های حریف ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: اکثر حریفان ما در جام ملت‌های آسیا با تیم‌هایی اصلی خود در این رقابت‌ها ظاهر نشدند. هدف آن‌ها حضور در المپیک ریو است. به این ترتیب ما هم نباید به این رقابت‌ها اکتفا کنیم. ویلیام جونز جنبه تدارکاتی دارد و ما باید برای قهرمانی آسیا عزم خود را جزم کنیم. رقبای ما در ویلیام جونز از شیوه‌های متنوعی در بسکتبال بهره می‌برند و باید از این رقابت‌ها تقابل تنوع تیم‌ها یاد کرد. 

سرمربی فصل گذشته تیم فولاد هفت‌الماس قزوین درباره حضور بازیکنان تیم ملی ایران در پست‌های غیرتخصصی اظهار کرد: این موضوع از سلایق سرمربی تیم ملی است. مربی جدید، تفکرات خود را دارد و نسبت به دیگر مربیان متفاوت است. به نظر من فعلاً بائرمن در حال مرور توانایی بازیکنان خود در پست‌های مختلف است و او می‌خواهد برگ برنده‌ای در مشت داشته باشد. ممکن است در دیداری، روز ما نباشد یا شاید بازیکنان اصلی ما با آسیب‌دیدگی روبرو شوند. به این ترتیب سرمربی آلمانی با تفکر سنجشی خود می‌خواهد از تمام ظرفیت‌های شاگردانش استفاده کند. 

وی ادامه داد: حضور حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی برای ما حیاتی است. امیدوارم حدادی دور از آسیب با شد. او وزنه قابل اتکایی در بازی‌های آسیایی است. کنار حدادی دیگر بازیکنان توانایی خود را می‌سنجند. بسکتبال ما به یقین یک پله از حریفان آسیایی خود بالاتر است و امیدوارم روند موفقیت‌آمیز تیم ملی در دیدارهای تدارکاتی و رسمی ادامه داشته باشد. 

اسلامی با اشاره به توانمندی بازیکنان تیم ملی بسکتبال اضافه کرد: جواد داوری بازیکنی است که سال‌ها در پست‌های یک و دو بازی کرده و توانمندی خود را در حمل توپ ثابت کرده است. او می‌تواند عصای دست مربی باشد. بائرمن تصمیم گرفته از او در پست گارد راس استفاده کند و به نظرم جواد می‌تواند پاسخ اعتماد سرمربی تیم ملی را به خوبی بدهد. 

وی در پاسخ به این پرسش ماجرای حضور شما در تیم جوانان 2016 به کجا رسید؟ توضیح داد: مقدماتی در این زمینه انجام شده و صحبت‌هایی با فدراسیون بسکتبال داشته‌ام. قهرمانی بسکتبال جوانان ما در آسیا، در عرض چند سال محقق شد و حالا ما باید تیم جوانان را یک پله بالاتر ببریم. فدراسیون هم اکنون در حال استعدادیابی است و این موضوع به پشتوانه‌سازی برای بسکتبال ما کمک شایانی می‌کند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار