بدترین شکست نتانیاهو در زمینه سیاست خارجی درخصوص توافق هسته ای ایران

واشینگتن پست نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد شکست دیپلماتیک خود درباره توافق هسته ای را پیروزی جلوه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، هیچ مقام سیاسی در جهان طولانی تر و سخت گیرانه تر از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه توافق هسته ای ایران تلاش نکرده است، اما به نظر می رسد در پی اعلام این موضوع که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا آرای کافی را در سنا برای حفظ توافق ایران به دست آورده است، نتانیاهو بدترین شکست را در زمینه سیاست خارجی طی دوران کاری خود متحمل شده است.
این در حالی است که مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی نزدیک به نتانیاهو می گویند: نخست وزیر اسرائیل شکست نخورده،  بلکه اگر از بعدی دیگر این موضوع مورد بررسی قرار گیرد، او به پیروزی رسیده است.
مقامات رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو برغم پیروزی اوباما به مبارزات خود علیه توافق هسته ای ایران ادامه می دهد. دولت نتانیاهو همراه با متحدان خود در واشینگتن از جمله آیپک با این استدلال که توافق هسته ای برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته ای کافی نیست، علیه توافق لابی می کنند. این مناقشه موجب تنش در روابط رپیم صهیونیستی و آمریکا شده است.
یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت: نخست وزیر معتقد است که باید به تبلیغ علیه این توافق که اسرائیل، منطقه و جهان را به مخاطره می اندازد، ادامه دهد.
زیو الکین، وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو اسرائیل مدعی شد: مخالفت علنی نتانیاهو با توافق هسته ای سوالات جدی درباره مشروعیت توافق، ‌درباره جایگاه ایران نزد افکار عمومی آمریکا و درباره نحوه برخورد با ایران و تخلفاتی که بی تردید این کشور خواهد داشت، به وجود آورده است.
مقامات آمریکایی از جمله دن شاپیرو سفیر آمریکا در اسرائیل از نتانیاهو خواسته اند توافق را بپذیرد و خود را برای روز بعد از تصویب آن آماده کند. شاپیرو ماه گذشته گفت که نتانیاهو مذاکرات مهم درباره تعمیق همکاری های امنیتی را به تعویق انداخته است. اسحق هرزوگ، رئیس جناح مخالف در اسرائیل از نتانیاهو به علت ادامه دادن یک جنگ باخته علیه توافق انتقاد کرده و گفته است: از لحظه ای که این توافق به یک واقعیت تبدیل شد، نتانیاهو می بایست از تلف کردن وقت دست بردارد و برای ایجاد یک ساز و کار قوی امنیتی در منطقه با آمریکا وارد مذاکره جدی شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
نتانیا هو عامل کشتار مردم غزه و یک جنایتکار ضد بشر است و باید دستگیر و محاکمه و مجازات شود . مثل آیشمن ، مثل رئیس جمهور سابق صربستان ، مثل صدام حسین کافر ، پس علت وجودی محاکم بین المللی برای چیست ، آقای دبیرکل بی غیرت سازمان ملل بی خاصیت !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۶:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
بدانیم فطرت انسان ازظلم بیزاراست
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۰:۵۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
بروبابا،این جنگ زرگری رو هیچکس باور نمیکنه، همون وزیر انرژی دلقک آمریکا گفت در این مذاکرات هسته ای با دانشمندان اسرائیل مذاکره کردن، بروبابا،مسخره
آخرین اخبار