برگزاری جشنواره برداشت پسته در شهرستان مرند

این جشنواره در بيست و سوم شهريور ماه در شهر يامچی شهرستان ویژه مرند برگزار می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال رحيم زاده  با اشاره به اینکه سالانه بيش از ۵۲ تن پسته از ۱۷۵ هكتار زمين زير كشت پسته شهرستان ویژه مرند برداشت می شود، افزود: شهر يامچی از توابع شهرستان مرند دارای بهترين زمين برای كشت اين محصول كم آب است.

رئيس جهاد كشاورزی شهرستان مرند در ادامه با تاکید بر اینکه سالانه بيش از ۵۲ تن پسته در شهرستان مرند بارور می شود، بيان داشت: اين مقدارمحصول پسته از ۷۵ هكتار درخت بارور برداشت شده كه درشهرستان مرند ۱۷۵ هكتار زير كشت داريم و از اين مقدار ۱۱۰ هكتار آن در شهر يامچی است.

وی از توسعه كشت پسته در شهرستان مرند خبر داد و گفت: هدف از توسعه اين محصول در شهرستان مرند تغيير الگوی كشت بدليل بحران كم آبی بوده كه خوشبختانه تابه حال توانسته ايم با همكاری كشاورزان عزيز قدم هاي خوبي در اين راستا برداريم.

وی با تاكيد بر افزايش برداشت اين محصول در شهر ستان مرند گفت: كشاورزان شهرستان مرند با استفاده از نظرات كارشناسان جهاد كشاورزی می توانند در زمينهای كم آب خود اقدام به كشت پسته نموده و با توجه به پايين رفتن سفره های زير زميني آب محصول اقتصادی داشته باشند.

رئيس جهادكشاورزی مرند در پايان اظهار داشت: جشنواره پسته با همكاری فرمانداری ويژه شهرستان مرند و جهاد كشاورزی استان و شهرستان مرند در بيست وسوم شهريورماه در شهر يامچی مرند برگزار می شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار