مشهد؛

خراسان رضوی میزبان بیست و دو مین جشنواره ملی هنر های تجسمی جوانان

بیست و دومین جشنواره ملی هنر های تجسمی جوانان در دانشگاه نیشابور برگزار می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان فرماندار نیشابور گفت: بیست ودومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و موئسسه توسعه هنر های تجسمی معاصر و ستاد برگزاری شهرستان نیشابور 16 تا20 شهریور1394در اردوگاه کشوری شهید رجایی دانشگاه نیشابور دانشکده هنر برگزار می شود.

غلامحسین مظفری افزود: هنرمندان جوان از تمامی استان ها آثار خود را برای این جشنواره ارسال کرده اند که استان های اصفهان، تهران و خراسان رضوی بیشترین شرکت کنندگان این دوره جشنواره را دارند.

وی هدف از برگزاری این جنشواره را رقابت در عرصه خلاقیت های هنری، ارتقاء سطح تخصصی هنرجویان ، تربیت و معرفی جوانان متعهد با توجه به مولفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان کشور دانست.

مظفری به علل انتخاب نیشابور به عنوان میزبان این دوره جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت:وجود هنرمندان مطرح ملی و بین المللی ، آرامگاه کمال الملک و تاریخی بودن شهر نیشابو از دلایل انتخاب این شهر برای برگزاری این دوره جشنواره است .

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور ادامه داد: حضور اساتید با سابقه دانشگاهی و هنرمندان سر شناس هنر های تجسمی از دیگر و193 جوان هنرمند منتخب از دیگر برنامه های این جشنواره است.

مظفری گفت: با پایان مهلت ثبت نام و ارسال آثار بیست و دومین جشنواره ملی هنر های تجسمی جوانان 622 هنرمند جوان15تا24 سال سه هزار و 504 اثر را به دبیر خانه جشنواره ارسال کردند. و از بین آثار رسید به دبیر خانه جشنواره986اثر عکس،597 اثر نقاشی،517 اثر طراحی، 427 اثرپوستر 418اثر تصویر سازی،192 اثرحجم،150اثر کاریکاتور،123 اثر نگارگری،و94 اثر خوشنویسی است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.