مشهد؛

گروههای تکفیری مهمترین بازیگران جنگ های نیابتی در منطقه

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مهمترین بازیگران جنگ های نیابتی را در منطقه گروههای تکفیری نظیر داعش تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر سرتیپ ستاد احمد رضا پوردستان درمراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و افتتاح بخشی از پادگان تیپ 377 شهید حبرانی مشهد افزود: در سالهای گذشته با توجه به افزایش حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تهدیدات از نوع ناهمطراز بود، ولی هم اکنون با توجه به ترک نیروهای آمریکایی از منطقه، با جنگ های نیابتی در این زمینه روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه رزمایش های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش مهرماه و آبان ماه سال جاری در غرب و شرق کشور برگزار می شود گفت :این رزمایش در جهت افزایش توانمندی دفاعی یگان ها برگزار می شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مهم ترین ثمرات افزایش آمادگی نیروهای مسلح عزت و اعتماد به نفس و استقلال رای این نیروها، افزایش آمادگی و اطمینان روانی برای مردم در مقابله با تهدیدات دشمنان و بازدارندگی نیروهای مسلح در مقابله با دشمنان است.

امیر سرتیپ ستاد احمد رضا پوردستان گفت: تا پایان امسال 21 پادگان بزرگ و کوچک در اولویت فروش و انتقال به خارج شهرها در سطح کشور قرار دارند و 12 پادگان نیز تا پایان امسال به خارج شهر انتقال می یابند.

به گفته وی، لشکر 88 و تیپ 188 زرهی زاهدان طی پنج سال گذشته به طور کامل به خارج از این شهر انتقال یافته و بخش هایی از لشکر 21 و تیپ 121 تبریز و لشکر 92 زرهی اهواز و تیپ 192 به خارج از این شهرها منتقل شده است.

ارتقاآمادگی های نظامی و توان ارتش تضمین کننده قدرت کشور در عرصه بین المللی

استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: در جهان کنونی برای مقابله با توطئه دشمنان علاوه بر آمادگی در عرصه ها فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ارتقا توان نظامی باید در دستورکار قرار گیرد.

علی رضا رشیدیان افزود: ارتش قدرتمند و نیروی نظامی توانمند زمینه حراست از ارزش های اسلامی و اراضی کشور را فراهم می کند.

وی ارتقا آمادگی های نظامی و وجود نیروهای مسلح توانمند را یکی از شاخص های ارزیابی قدرت کشورها در عرصه بین المللی دانست گفت: با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در کنار ارتقا توانمندی های اقتصادی می توان بیش از گذشته زمینه افزایش قدرت ایران در سطح بین الملل را فراهم کرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه انتهای شهریور ماه مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس است، ابرازامیدواری کرد: همچون سال های گذشته زمینه گرامی داشت این ایام به بهترین شکل فراهم شده و از این فرصت مغتنم برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بهره ببریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.