تبریز؛

واکسیناسیون بیش از 2 میلیون رأس از جمعیت دامی استان علیه بیماری تب مالت در آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 2 میلیون رأس از جمعیت دامی استان در 5 ماهه اول سال جاری تحت پوشش واکسیناسیون تب مالت قرار گرفتند.

واکسیناسیون بیش از 2 میلیون رأس از جمعیت دامی استان علیه بیماری تب مالت در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بهداد با اعلام این خبر افزود: این تعداد واکسیناسیون در جریال سال 94 صورت گرفته که بیش از دو میلیون راس گوسفند و بز و قریب به 30 هزار راس گاو و گوساله را شامل می شود .

وی با اشاره به همکاری بخش خصوصی در انجام این واکسیناسیون گفت: 75 درصد از دامهای واکسینه شده در این طرح توسط همکاران بخش خصوصی واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی همچنین خاطر نشان کرد: همکاران این اداره در راستای تحقق اهداف سازمان دامپزشکی کشور که همانا ارتقای بهداشت عمومی جامعه و حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور است در سال جاری بیش از یک میلیون و 300 هزار راس دام بزرگ و کوچک را علیه بیماری تب برفکی واکسینه کرده اند .

دکتر بهداد ادامه داد : نظر به شیوع بیماری اگزوتیک لمپی اسکین در سال گذشته در کشورمان بیش از  35 هزار راس گاو و گوساله تا کنون علیه این بیماری واکسینه شدند .

دکتر بهداد در پایان ضمن تأکید بر رعایت مسائل قرنطینه‌ای و کنترل ورود و خروج دام، از دامداران استان خواست تا در کلیه طرحهای واکسیناسیون دامها، همکاری کامل را با اکیپهای دامپزشکی داشته باشند تا ضمن جلوگیری از بروز خسارات اقتصادی باعث حفاظت از سرمایه دامی استان شوند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.