آیا"VPN" لباس استتار هکرهای چشم بادامی شده است؟

تحقییاتی ارائه شده که نشان می دهد هکرهای چینی از سرویس VPN تجاری برای اختفا حملات سایبری خود استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کنفرانس "BLACK HAT" معتبرترین کنفرانس بین‌المللی است که در زمینه ارائه جدیدترین مقالات، تحقیقات و اخبار مربوط به روش‌های هک و نفوذ می‌پردازد.

به تازگی در آخرین دوره این کنفرانس در شهر لس آنجلس آمریکا، تحقیقاتی ارائه شده که نشان می‌دهد هکرها با استفاده از درگاه شرکت "Terracotta " که یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان ارائه دهندگان سرویس VPN در کشور چین است، اقدام به حملات سایبری می‌کنند.

بر اساس تحقیق ارائه شده در این کنفرانس، هکرهای با استفاده از IPهای ارائه شده  این سایت، اهداف خود را مورد حمله قرار داده و به نوعی با پوشش VPN ارائه شده از سوی شرکت "Terracotta " چین، خود را استتار می‌کنند.

البته هنوز به طور قطع و یقین اثبات نشده که هکرها با استفاده از درگاه‌های VPN این شرکت بزرگ چینی این حملات را انجام می‌دهند و صرفاً تحلیل‌های ارائه شده در این تحقیق صورت گرفته بر این موضوع تاکید دارد. با این حال ظواهر امر حکایت از آن داشته که چند گروه هکر با الگوی حمله ی تهدید پیشرفته ی مستمر (APT)از شبکه VPN برای پیشبرد اهدافشان استفاده می کرده اند.

هنوز مشخص نیست تحقیق ارائه شده در کنفرانس لس آنجلس یک تحقیق صرفاً علمی بوده یا بار سیاسی  بر محتوای ارائه شده در این تحقیق سایه افکنده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.