مهاباد؛

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در شهرستان مهاباد

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اسلامی ، موضوع کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد بود که پیش از ظهر امروز در تالار وحدت شهرداری مهاباد برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان در این همایش کارشناس ارشد شورای مبارزه با موادمخدر استان آذربایجان غربی گفت : سالانه 1500 میلیارد دلار از محل گردش مالی موادمخدر ، عاید قدرتهای جهانی می شود.

دربان افزود: غرب در تلاش است مصرف مواد مخدر را در کشورهای اسلامی منطقه ترویج دهد و به واسطه جنگ نرم ، بنیان خانواده های مسلمان را به تباهی بکشاند.

وی با بیان اینکه بلای خانمانسوز اعتیاد منحصر به قشر و طبقه خاصی از جامعه نیست افزود : در ایران یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار معتاد شناسایی شده وجود دارد که 53 درصد از آنان شاغل و 95 درصدشان باسوادند و تنها 5 درصد از معتادان کشور جزو افراد بیسواد جامعه هستند.

کارشناس ارشد شورای مبارزه با مواد مخدر استان همچنین در باره اعتیادآور بودن بعضی موادمصرفی در خانه ها هشدار داد و گفت : شوینده ها ، سوخت خودرو و برخی چسب های صنعتی از ترکیبات موادمخدر ساخته شده اند و در صورتیکه شخص به مدت طولانی در معرض استفاده از آنها قرار گیرد خطر اعتیاد را در پی خواهد داشت.

بگفته ی دربان ، موادمخدر مورد استفاده در ایران به سه دسته سنتی ، صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم میشود که دسته ی نیمه صنعتی شامل حشیش ، مورفین، هروئین و کراک از خطرناکترین نوع مواد مخدر به حساب می آیند.

حجت الاسلام دوستی کارشناس ارشد حوزه پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی استان هم در سخنانی بر نقش مهم مساجد و هیئت ها در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت : در آذربایجانغربی حدود 2000 مسجد و بیش از1700 هیئت وجود دارد که باید از ظرفیت آنها برای مبارزه با مصرف روزافزون مواد مخدر در جامعه استفاده کرد.

این کارگاه آموزشی با حضور اعضای کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی ، نماینده فرمانداری ، مشاوران و مربیان آموزش و پرورش و جمعی از روحانیون شهرستان مهاباد برگزار شد.

انتهای پیام/گ

 

برچسب ها: آموزش ، پیشگیری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.