مهاباد؛

اهدای بیش از 3 هزار واحد خون به بیماران در شهرستان مهاباد

بیش از سه هزار و 600 واحد خون از اول امسال تاکنون در پایگاه انتقال خون مهاباد به بیماران نیازمند اهدا شده است.

اهدای بیش از سه هزار و 600 واحد خون به بیماران در شهرستان مهابادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد؛ رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد در این باره گفت : در 5 ماه امسال 4155 نفر در مهاباد برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کرده و از این تعداد 3627 نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و از آنها خونگیری شده است که 3536 نفر از آنان مرد و 91 نفر زن بوده اند.

دکتر نصر ارکن در خصوص میزان خون های دریافتی از شهرهای جنوب استان هم افزود : شهرهای شاهین دژ ، بوکان ، سردشت ، میاندوآب و نقده هم تحت پوشش انتقال خون شهرستان مهاباد قرار دارند و در 5 ماه امسال6556 واحد خون از این شهرستان ها دریافت کردیم که مجموعا با خون های دریافتی ازاهداکنندگان مهابادی 10183 واحدخون اهدا شده است.

وی همچنین شرایط اهدای خون را این چنین عنوان نمود : دارا بودن حداقل 18 و حداکثر 65 سال سن ، نداشتن اعتیاد ، وزن بالای 50 کیلوگرم ، نداشتن سابقه ی عمل جراحی یا بستری در یک سال اخیر و همچنین تندرستی کامل شخص اهدا کننده .

پارسال 8520 واحد خون در شهرستان مهاباد اهدا شده است که ازاین تعداد 8398 نفر از اهداکنندگان مرد و 122 نفر از اهداکنندگان زن بودند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.