«خمره» در امتداد «در انتظار ماهی سیاه کوچولو» روی صحنه می‌رود

کارگردان نمایش «خمره» در امتداد «در انتظار ماهی سیاه کوچولو» به دنبال جذب مخاطبان بزرگسال بود.

مزدک میرعابدینی نویسنده و کارگردان نمایش «خمره» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: داستان مدرسه‌ای است در روستا که همه آن‌ها از خمره‌ای آب می‌خورند اما ناگهان یک روز می‌شکند و سختی که معلم و دانش‌آموزان برای درست کردن خمره می‌کشند را به تصویر می‌کشیم.

وی در خصوص روند شکل‌گیری این نمایش بیان کرد: با توجه به نمایش «در انتظار ماهی سیاه کوچولو» به دنبال موضوعی بودم که علاوه بر نوجوانان بتواند نظر مخاطب بزرگسال را هم جذب کند.
 
میر عابدینی در این راستا افزود: در واقع با این اثر در دل روستا و زندگی ساده آن‌ها رفته‌ایم و تفاوتش را با زندگی شلوغ و ناهنجار شهری به تصویر کشیده‌ایم. همچنین به معضلات فقر و بی‌آبی هم پرداخت شده است.

وی در رابطه با موسیقی و شیوه اجرایی نمایش عنوان کرد: در طول نمایش شاهد خواندن دو بیتی و لالایی‌هایی هستیم که آن حال و هوای تنهایی و کویری مدنظر را برای مخاطب تداعی می‌کند که به نوعی تکمیل کننده اثر است.

کارگردان نمایش «خمره» در خصوص نقش خود مطرح کرد: با توجه به اینکه قبلاً هم کار معلمی کرده‌ام، این نقش را نزدیک به خودم می‌دانم و خیلی هم دوستش داشتم.

وی با بیان اینکه مردم از نظر بصری اشباع شده‌اند بیان کرد: با توجه به عصر تکنولوژی که در زمینه تصویر وجود دارد و اشباع شدن مردم از این امر کمتر کسی پیدا می‌شود که بلیت تئاتر را خریداری کند و به تماشای آن برود مگر اینکه از لحاظ تبلیغات در مورد نمایش آنقدر اشباع شده باشد تا به دیدن آن اثر برود.

میر‌عابدینی درباره اتحاد گروه‌های نمایشی گفت: یک نمایش برای جذب مخاطب علاوه بر اینکه متن و ایده تازه می‌خواهد، اتحاد و همبستگی در گروه هم جزو الزامات است که این خود عامل مؤثری در موفقیت یک نمایش و اجرای خوب محسوب می‌شود.

نمایش «خمره» به نویسندگی و کارگردانی مزدک میر عابدینی، در فرهنگسرای نیاوران سالن اصلی از 14 الی 25 شهریور ساعت 21:00 با هشت اجرا روی صحنه می‌رود.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به:

بازیگران: احمد خیر‌آبادی، آسمان محمد‌بیگی، یاسمن آسایش، رها دوراندیش، آمیتیس معمارپور، باران محمد‌بیگی، پارسا هادی‌زاده، سپر نریمی، ارکین توتونچی، هوراد رهاورد، شروین زندیاوری، علیرضا خداوندی، شادی دارستانی، زرمومنی، هلیا خشنودیان، یاسمین فتح‌الهی، دلارام نورالهی، مهدیار توسلی، وانیا پیغامی، آرش نیوی، ساغر محمد خانلو، رهام رضایی و مزدک میرعابدینی.

طراح لباس: سینا جمالی، بداهه و آواز: احمد مهمی، عکس: ویدا باقریان، جمشید بایرامی، گرافیک: مقداد ساداتی اشاره کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار