رویاهای از جنس تئاتر و رادیو

نمایش «به رویاهات بچسب» با تلفیقی از تئاتر و رادیویی‌ها به روی صحنه می‌رود.

رضا عمرانی کارگردان و نویسنده نمایش «به رویاهات بچسب» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: داستان انسان‌هایی است که در زندگی مدرن و عصر حاضر به یک یکنواختی رسیده‌اند و این امر موجب شده تا رویاهایشان را به دست فراموشی بسپارند، رویاهای که اگر هم بهشان نرسیم باز امید و شادابی را در دلمان زنده می‌کند.

وی در خصوص انگیزه خود در رابطه با اجرای این نمایش بیان کرد: در دل این اثر حرفی نهفته است که همه آدم‌ها به نوعی خواسته یا ناخواسته درگیر آن شده‌اند و این امر باعث شده تا از رویاپردازی و فکر کردن به رویاهای خود دست بکشند. چه برسد به جامه عمل پوشانیدن آنها و این نمایش تلنگری است برای این قبیل از افراد.

عمرانی با بیان اینکه گروهی از بچه‌های تئاتر و رادیویی‌ها در این نمایش تلفیق شده‌اند عنوان کرد: سال‌هاست که در کشورهای پیشرفته این نوع نمایش‌ها مرسوم‌اند و روی صحنه‌ می‌رود و من با توجه به جذاب بودنش جای خالیش را در تئاتر کشورمان حس کردم و دیدم ایده خوبیست تا تجربه‌اش کنیم تا مخاطبان خودش را پیدا کند.

وی در این راستا افزود: با توجه به اجرای گذشته‌‌ای که در اردیبهشت ماه داشتم، دیدم که هم برای مخاطبان جالب بود و هم احساس رضایت داشتند و دلیلی شد برای ادامه دادن این سبک نمایشی که امیدوارم این نمایش هم رضایت مخاطبان را به همراه داشته باشد.

عمرانی در خصوص مجهز نبودن سالن‌های نمایشی به سیستم صوتی مطرح کرد: متأسفانه سالن‌های ما از لحاظ سیستم صوتی مجهز نیستند که این نوع از نمایش‌ها نیازمند چنین دستگاه‌هایی هستند و امیدوارم این مشکل برطرف شود تا بیشتر این سبک نمایشی اجرا شود.

وی درباره انتخاب بازیگران گفت: فن بیان در اجرای نمایش بسیار مهم است که در این اثر تعدادی از تئاتر و رادیو‌هایی‌ها جمع شده‌اند تا در کنار هم بهترین شیوه اجرایی را داشته باشیم.

گفتنی است؛ نمایش «به رویاهات بچسب» به نویسندگی و کارگردانی رضا عمرانی در فرهنگسرای نیاوران سالن گوشه از 8 شهریور الی 3 مهر هر روز در ساعت 17:30 روی صحنه می‌رود.
از عوامل این اثر می‌توان به: 

دستیار کارگردان: راضیه هاشمی، بازیگران: علی ذرینی، عباس محبی، رویا فلاحی، نوشین حسن‌زاده، بهرام سروری‌نژاد، صنم صالحی، فائزه علوی، آسمان روشن، عکاس: فائزه نوری، طراح پوستر و بروشور: متین نظری، مدیر صحنه: مریم موقر اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار