11 بسته خدمات بهداشتی و درمانی، به مردم شهرها ارائه می شود

به منظور فعال نمودن مردم در امر سلامت خود، 11 بسته ی ارائه ی خدمات توسط کارشناسان مراقب سلامت خانواده به آنها عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ محمد حسن لطفی ضمن اعلام این خبر گفت: نظام سلامت، مشتمل بر تغییر در فرآیند ارائه ی خدمات است و به منظور ارائه ی خدمات موثر به آحاد جامعه، کل جمعیت را به سه لایه تقسیم نموده و خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه می دهیم.

وی افزود:  لایه  ی اول شامل روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، لایه ی دوم شامل حاشیه ی  شهرها می باشد و لایه ی سوم  شهرهای بالای 20 هزار نفر و  مناطق مرکزی را درمی گیرد.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: به منظور فعال نمودن مردم در امر سلامت خود، 11 بسته ی ارائه ی خدمات توسط کارشناسان مراقب سلامت خانواده به آنها عرضه می شود، به نحوی که هر مراقب سلامت عهده دار مراقب سلامت 2500 نفر از جمعیت تحت پوشش است که پس از گذراندن دوره های آموزش لازم، به صورت چند پیشگی عمل نموده و به کلیه ی جمعیت یک خانوار، خدمات بهداشتی – درمانی ارائه می کند.

 لطفی خاطر نشان کرد: این طرح از اواخر شهریورماه سال جاری اجرایی می شود و مراقب سلامت خانواده با اطلاعاتی که از پروسه ی بیماری تا درمان افراد تحت پوشش بدست می آورد، جهت تشکیل پرونده ی سلامت آنها اقدام نموده و با تشکیل این پرونده، نسخه ی الکترونیک سلامت افراد، جهت ارجاع به داروخانه و پزشکان، مورد استفاده قرار می گیرد تا پایش اطلاعات و آمار بیماریها از طریق سامانه ی سپاس( سامانه ی پرونده ی الکترونیک سلامت ایرانیان) با سهولت بیشتری انجام گیرد.

 و ی تصریح کرد:  این بسته، چهار گروه از خدمات را دربرمی گیرد که گروه اول شامل ارائه ی خدمات مراقبتی اولیه ی سلامت (شامل بسته های مراقبتی مادر و کودک، واکسیناسیون، دهان و دندان، بهداشت روان، بهداشت تغذیه، بیمارهای واگیر و غیر واگیر و بسته های خدمت جوانان و نوجوانان)، گروه دوم شامل ارائه ی اقدامات درمانی است ( شامل تزریقات، ویزیت پزشک می باشد)، گروه سوم جهت ارائه ی خدمات بهداشت عمومی (شامل مراقبت از آب، هوا، غذای ایمن، زباله و پسماندها است) و گروه چهارم شامل خدمات ویژه (مشکلات اجتماعی مانند دخانیات، طلاق، اعتیاد، خشونت های اجتماعی و..) می باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار