تلاش لابی صهیونیستی در کانادا برای مخالفت با توافق هسته‌ای

یک لابی طرفدار رژیم صهیونیستی در کانادا، از یهودیان این کشور خواست به تظاهرات ضد توافق هسته‌ای در واشینگتن آمریکا بپیوندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  پایگاه اینترنتی اسرائیل نشنال نیوز در گزارشی نوشت: مرکز امور اسرائیل و یهودیان (CIJA) از جامعه یهودیان کانادا خواست به اعتراضی که قرار است در واشنگتن برضد توافق هسته ای ایران برگزار شود، بپیوندند. 

این گروه طرفدار رژیم صهیونیستی که در کانادا فعالیت می کند، در بیانیه ای اعلام کرد: "ما به شدت درمورد توافق گروه 1+5  یک با ایران نگرانیم. تا زمانی که ایران به دنبال دستیابی به سلاح های هسته ای است، از تروریسم حمایت می کند و در درگیری های منطقه خاورمیانه حضور دارد، فشار دیپلماتیک شدید برضد این کشور باید همچنان ادامه یابد."

مرکز امور اسرائیل و یهودیان مدعی شد: "جامعه بین المللی باید به استفاده از تمام ابزار اقتصادی و دیپلماتیک موجود بپردازد تا با تهدیدهایی که ایران برای صلح منطقه، امنیت جهان و حقوق بشر داخلی خود ایجاد می کند، مقابله کند."
 
این سازمان در ادامه از ایجاد برخی تمهیدات برای سفر یک هیئت از اعضای این جامعه به واشینگتن به منظور پیوستن به تظاهرات «راهپیمایی برای نجات آمریکا» که قرار است روز چهارشنبه، نهم سپتامبر( 18 شهریور) در برابر کنگره برگزار شود، خبر داد. 

از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات برای حضور در جلساتی مهم در واشینگتن دعوت به عمل خواهد آمد.

راب نیکلسون، وزیر خارجه کانادا در فاصله کوتاهی پس از توافق ایران مدعی شد:" احتمالا جمهوری اسلامی با وجود توافق هم همچنان قادر خواهد بود به سلاح های هسته ای دسترسی پیدا کند. "



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار