الجزیره: ایران، قربانی تروریسم

الجزیره گزارشی منتشر کرده که در آن ایران را قربانی تروریسم خوانده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ الجزیره گزارشی با عنوان "ایران قربانی تروریسم" به قلم "بلن فرناندز"  منتشر کرد. وی در این گزارش نخست به سخنرانی "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران در یکی از سخنرانی های اخیرش در تهران اشاره کرد. رئیس جمهور ایران در این سخنرانی با اشاره به رفتار دوگانه آمریکا اعلام کرد:" باید رفتاری یگانه داشت، نه دوگانه."

منظور رئیس جمهور ایران، رفتار آمریکا در محکوم کردن تروریسم  و حمایت از آن در دورانی است که به نفع این کشور است. برای مثال، این رفتار دو گانه آمریکا و اشاره آنها به "تروریسم" زمانی به کار می رود که هواپیماها به ساختمانهای آمریکا برخورد کرد؛ این در حالی است که شلیک یک کشتی جنگی آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی که منجر به شهادت همه مسافران شد، یک اقدام تروریستی محسوب نشد.

در حالی که ایران از نظر رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی یک حامی تروریسم است، سخنرانی "حسن روحانی" بر این موضوع متمرکز بود که ایران قربانی تروریسم است. از زمان انقلاب اسلامی در سال 1979، بیش از 17000 نفر بر اثر عملیات تروریستی در این کشور جان خود را از دست داده اند. بیشتر این اقدامات تروریستی بوسیله گروهک تروریستی منافقین انجام شد.
از جمله این اقدامات تروریستی می توان به مرگ "فاطمه طالقانی،" دختربچه ای 3 ساله اشاره کرد. گروهک تروریستی منافقین خانه او را آتش زد. همچنین می توان به "زینب کمایی" که وی را با چادر خفه کردند و "داریوش رضایی نژاد،" دانشمند ایرانی که با کمک رژیم صهیونیستی ترور شد، اشاره کرد. 

این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا در سال 2012 گروهک تروریستی منافقین را با وجود ادامه اقدامات تروریستی اش از فهرست سازمانهای تروریستی خارج کرد. "گلن گرینوالد،" خبرنگار و وکیل برجسته اعلام کرد این اقدام آمریکا نشان دهنده  وجود فساد در قلب فرهنگ سیاسی این کشور است. 

در این گزارش همچنین آمده است حملات پهپادهای آمریکا و جنگ های امپریالیستی که سرگرمی این کشور هستند، ماهیتی تروریستی دارند. در پایان این گزارش آمده است در واقع زمانی که حرف از تروریسم و اقدامات تروریستی به میان می آید، آمریکا حرف اول را در جهان می زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار