غفلت ایرانیان از افزایش سردرد

سردردهای تنشی و آمار بالای شیوع آن‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی رغم اینکه سردرد از جمله بیماری‌های شایع است و در کشورمان فعالیت‌های بسیای در این زمینه انجام شده، به دلیل غفلت ایرانیان، سردرد از دید مردم و پزشکان خارج شده است.

بنابراین لزوم انجمن بین‌المللی سردرد ایران به وضوح احساس می‌شود. این انجمن علاوه بر برگزاری سالانه‌ی کنگره سردرد، اقدامات جانبی دیگری انجام داده است. به طور مثال برنامه‌های فصلی آموزشی برای پزشکان برپا می‌شود. همچنین مطالب آموزشی توسط رسانه‌ها برای افراد بیمار اطلاع‌رسانی می‌شود. اما با این وجود انجمن سردرد و این بیماری مورد اغفال مردم و پزشکان قرار گرفته است.

چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران  25 تا 27 شهریورماه برگزار می‌شود. علاوه بر دانشمندان و متخصصان داخلی، پنج مهمان خارجی در این همایش حضور خواهند داشت. 

کارگاه‌هایی با محوریت نحوه صحیح تزریق توکسین بوتولونیوم که در بین مردم به عنوان بوتاکس شناخته شده است برگزار می‌شود. هر چند که در ایران بوتاکس اصولی وجود ندارد و تنها سم توکسین بوتولونیوم از سایر کشورها وارد می‌شود.

علاوه بر این در همایش بین‌المللی سردرد، کارگاه‌هایی در خصوص تزریق بلوک عصب که در درمان برخی سردردها مؤثر است، برای پزشکان و متخصصان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار