انجام اولین احیا و بازسازی معدن در کشور

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: برای نخستین بار درکشور اقدامات لازم برای احیا و بازسازی معدن طلای موته در این استان در حال انجام است.

انجام اولین احیا و بازسازی معدن در کشورسعید یوسف پور در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وجود خلا قانونی احیا و بازسازی معادن کشور اظهار داشت: متاسفانه تاکنون بهره‌برداران از معادن هیچ اقدامی درخصوص احیاو بازسازی معادن چه در حوزه مناطق چهار گانه محیط زیست و چه در خارج از این مناطق انجام نداده اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که اکتشافات و بهره برداری ازمعادن به تدریج باعث تخریب طبیعت هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ اکوسیستمی شده و باید برنامه ای برای بازگرداندن طبیعت به حالت اولیه خود انجام گیرد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: معادنی که در حاشیه حیات وحش موته قرار دارند اگر بازسازی نشوند تهدیدی برای این پناهگاه محسوب می‌شوند و با اقداماتی که در پایش از این معادن انجام گرفته باعث شناسایی یک معدن متعارض با سلامت محیط زیست شده است.

یوسف پور با بیان اینکه معدن متخلق به مراجع قضایی معرفی شده و رای به نفع محیط زیست صادر شده افزود: منتظر رای دادگاه تجدید نظر هستیم تا حکم نهایی در خصوص این مرکز را به انجام برسانیم.

وی تصریح  کرد: برای اولین بار در کشور برنامه احیا و بازسازی از معدن در خصوص معدن طلای موته در حال انجام است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در پایان تاکید کرد: در خصوص معدن کاری ومانع شدن از مضراتی که با بهره‌برداری به محیط زیست وارد می‌شود بایستی دو سازمان محیط زیست و صنعت ومعدن و تجارت انسجام لازم را در صدور مجوز و ادامه فعالیت با هم داشته باشند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار