قزوین؛

بیش از ۶۵ درصد شیرهای فله‌ای قزوین آلوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با بررسی‌ها و نظارتی که بر سلامت شیر تولید شده توسط واحدهای دامداری انجام شده، بیش از ۶۵ درصد شیرهای فله‌ای قزوین آلوده هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر مهرام اظهار داشت: با برداشتن یارانه دولتی از شیرهای پاستوریزه و هموژنیزه در استان قزوین میزان استفاده از شیرهای فله‌ای افزایش داشته که این امر خطر ابتلا به بیماری تب مالت را در افراد افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان مصرف شیر توسط مردم استان به صورت فله‌ای بیشتر از پاستوریزه و هموژنیزه است، عنوان کرد:  این امر به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم  بوده که به ناچار از  شیرهای فله‌ای به دلیل قیمت ارزان‌تر استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه تمامی شیرهای فله‌ای سالم نیستند، اظهار کرد: در راستای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری از جمله بیماری تب مالت، مردم در صورت استفاده از شیرهای فله‌ای قبل از استفاده حداقل 20 دقیقه این شیرها را بجوشانند.

وی با اشاره به اینکه ابتلا به بیماری تب مالت عوارض خطرناکی برای افراد دارد، ابراز کرد: در برخی از موارد منجر به از کار افتادگی عضلات بدن می‌شود.

مهرام با اشاره به اینکه بر اساس آمار بیش از 65 درصد شیر فله‌ای استان قزوین آلوده است، عنوان کرد: با کاهش قیمت انواع شیرهای پاستوریزه و بهداشتی می‌توان میزان مصرف مردم از شیرهای سالم را افزایش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بیماری تب مالت یک بیماری عفونی بوده که با مصرف فرآورده‌های لبنی سالم می‌توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.


انتهای پیام/ی


برچسب ها: شیر ، فله ای ، قزوین ، الوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.