بان کی مون: بحران سوریه بزرگترین بحران انسانی جهان است

دبیرکل سازمان ملل متحد بحران سوریه را بزرگترین بحران انسانی در جهان خواند و خواستار اقدام مجدد شورای امنیت برای حل این مسئله شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل  در سخنرانی روز سه شنبه ی خود در خصوص موضوع سوریه گفت: سوریه، بزرگترین بحران انسانی در جهان است. طرفین درگیری در این کشور نهایت بی توجهی را نسبت به زندگی انسانها از خود نشان داده اند. طبق گزارشهای رسیده، همه گروهها مرتکب بیشترین میزان نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین المللی حقوق بشری شده اند و این ممکن است به جنایات جنگی و جنایاتی علیه انسانیت منجر شود.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه افزود: بویژه دولت سوریه در محافظت از غیرنظامیان به تعهدات خود طبق قوانین بین المللی عمل ننموده است. درگیریها یک تراژدی عظیم برای سوریه و نشانه ای شرم آور از (وجود) اختلافات بین المللی است.  
 
وی همچنین گفت: ناتوانی شرم آور در پایان دادن به رنج و اندوه مردم سوریه در نظر من مورد مذمت و سرزنش است. این ناتوانی امروز خود را به وضوح در قالب بحران آوارگان در اروپا نمایش می دهد. ما باید هرآنچه در توان داریم انجام دهیم تا به راه حلی سیاسی بر اساس ابلاغیه ژنو دست پیدا کنیم. من مجدداً از شورای امنیت می خواهم در اینخصوص اقدام نماید.
 
 
انتهای پیام/
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار