منسوخ شدن صنعت چرم شایعه است

عضو هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران گفت: منسوخ شدن صنعت چرم در دنیا، تنها یک شایعه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان حسن نصیریان در خصوص وضعیت صادرات چرم، اظهار کرد: گمرک برای صادرات سالامبور عوارض دریافت می‌کند و پرداخت این عوارض به تنهایی مشکلی ندارد، اما مشکل اصلی این است که عوارض به خزانه دولت می‌رود و از آن برای بهبود صنعت چرم و ارتقاء آن استفاده نمی‌شود.

نصیریان با بیان اینکه از عوارض صادراتی می‌توان به نفع صنعت چرم استفاده کرد، اظهار کرد: عوارض صادرات برای واردات ماشین‌آلات، مواد اولیه و ... می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد تا شاهد پیشرفت در تولید محصولات چرمی باشیم.

وی با اشاره به اینکه بازار چرم همواره نوسان دارد، اظهار کرد: در سال 2015 به دلیل رکود اقتصادی، این نوسانات بیشتر شد، اما خوشبختانه چرم همچنان جایگاه خود را در بین مردم حفظ کرده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران با بیان اینکه کم بودن منابع دام زنده علت اصلی با ارزش بودن چرم است، عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود صنعت چرم در دنیا منسوخ شده تنها یک شایعه است.

نصیریان در ادامه افزود: روسیه و اوکراین به دلیل مشکلات اقتصادی باعث رکود در بازار چرم شدند؛ چرا که این دو کشور مصرف‌کننده‌های عمده این محصول هستند.

وی ترکیه را صادرکننده بزرگ محصولات چرمی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به رکود بازار در تمام دنیا این کشور نیز در زمینه صادرات لباس چرم دچار مشکل شده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران در خصوص وضعیت بازار چرم نیز خاطرنشان کرد: بازار چرم در داخل کشور شرایط خوبی دارد، اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سال‌های اخیر رشد خاصی نداشتیم هرچند که نسبت به سال گذشته وضع بهتر است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه طراحی چرم هنوز به ایده‌آل نرسیده‌ایم، گفت: در بخش طراحی به دنبال تحولی عظیم هستیم تا بتوانیم قابلیت رقابت با برندهای خارجی را کسب کنیم.

نصیریان در خصوص صادرات سالامبور و محصولات چرمی نیز اظهار کرد: چرم مشهد به دلیل زنجیره‌ای بودن، محصول نهایی را به مصرف‌کننده عرضه می‌کند، اما در سطح کلان کشور هنوز در مرحله صادرات پوست باقی مانده‌ایم.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران، برنامه‌ریزی منسجم را برای فرآوری پوست داخلی به محصول نهایی ضروری دانست و افزود: در سال‌های آینده باید بتوانیم محصولات را برای خارج از کشور صادر و برای مصرف داخلی نیز تولید کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
برچسب ها: چرم ، منسوخ شدن ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.