آقامحمدی: گزارش کمیسیون ویژه "برجام" الزامی برای موافقت سایر نمایندگان ایجاد نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: گزارش کمیسیون "برجام" الزامی برای تایید دیگر نمایندگان ایجاد نمی‌کند و ملاک تصویب این توافق‌نامه، مجلس است.

آقامحمدی"ابراهیم آقامحمدی" در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ورود مجلس به بررسی برجام گفت: بررسی همه معاهده‌‌نامه‌ها و قراردادها وظیفه قانونی مجلس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه برخی از مسئولان با تاکید بر اینکه توافقی در برجام امضا نشده است می‌خواهند این متن را از موافقت‌نامه‌های دیگر جدا کنند، اظهار داشت: این توافق‌نامه از مقوله‌های دیگر جدا شدنی نیست.

 وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت برجام امکان خروج این توافق‌نامه از بررسی وجود ندارد و کسی نباید از بررسی برجام در مجلس واهمه داشته باشد.
 
 آقا محمدی با بیان اینکه اظهار‌نظر برخی افراد مبنی بر اینکه مجلس نباید در بررسی برجام ورود کند، جایگاه قانونی ندارد، اظهار داشت: مردم باید به صورت شفاف در جریان این توافق قرار گیرند و قطع به یقین مجلس به دنبال آن است که مصلحت مردم و کشور در این توافق لحاظ شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که گزارش کمیسیون ویژه را تایید می‌کنند یا خیر تصریح کرد: هر نماینده‌ای نظر خودش را دارد و باید مثل هر طرح و لایحه‌ای که ابتدا در کمیسیون‌ها بررسی می‌شود و کار کارشناسی روی آن صورت می‌گیرد این فرایند طی شود و سپس در صحن علنی نظرات مخالف و موافق گفته شود و کمیسیون ویژه هم فقط نظرش را می‌گوید و الزامی برای تایید دیگر نمایندگان ایجاد نمی‌کند.
 
وی خاطر نشان کرد: آنچه که مجلس تصویب کند مصوب و قانونی می‌شود نه بحثی که در کمیسیون ویژه بررسی برجام مطرح می‌شود در واقع بررسی در کمیسیون ملاک نیست بلکه ملاک تصویب برجام، مجلس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.