ویرانی‌های سوریه به زبان هنر

تمام اعظم هنرمند سوری با ترکیب عکس و گرافیک به خلق آثار هنری زیبایی دست زده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ «تمام اعظم» هنرمند سوری دست به شیوه هنری جدیدی برای اعتراض به بحران ایجاد شده در کشورش توسط آمریکا و دولت‌های غربی زده است.

وی با ترکیب نقاشی‌های مشهور هنرمندان غربی با تصاویر ساختمان‌های تخریب شده کشورش تلاش کرده تا توجه جهانیان را به ویرانی‌های ایجاد شده در سوریه جلب کند.

اعظم که از آثار هنرمندانی همچون ماتیس، گویا و دالی در این طرح هنری استفاده کرده و اظهار داشته که هدف او از این طرح تاکید بر این نکته بوده که همه انسان‌ها شهروندان این جهان هستند و باید از حقوق یکسان برخوردار باشند.

وی افزود: همدلی و حمایت نباید تنها منحصر به کشورهای توسعه یافته باشد و آنچه که امروز در سوریه رخ می‌دهد یکی از غم‌انگیزترین اتفاقات حال حاضر دنیا است.

اعظم پیش از این نیز با ترکیب عکس و عناصر گرافیکی، به خلق تصاویر زیادی در ارتباط با جنگ و زندگی مردم سوریه پرداخته و چندین نمایشگاه هم در لندن و بیروت برپا کرده بود.

نمایشگاه «هنر برای صلح» که به آثار اعظم اختصاص یافته در لندن برگزار شده و تا 12 سپتامبر (21 شهرویرماه) ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار