آناهایتا گودرزی:

خلاقیت باید از همان ابتدا شکل بگیرد

هنرمندان به واسطه حساسیت ویژه‌ای که دارند سراغ مفاهیم تأثیرگذار رفته و روی آنها کار می‌کنند.

خلاقیت باید از همان ابتدا شکل بگیردآناهیتا گودرزی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: خلق یک اثر هنری معمولاً به دو شیوه صورت می‌پذیرد. اول اینکه هنرمند روی یک موضوع متمرکز می‌شود، کاملاً‌ راجع‌به آن تحقیق می‌کند و سپس به خلق اثر دست می‌زند. برای نمونه من مدتی است که روی کودکان کار متمرکز شده‌ام تا با کشیدن حدود 20 تابلوی نقاشی در این زمینه یک نمایشگاه بزنم.
وی افزود: مورد دوم این است که وقتی یک اثر به دلت می‌نشیند، همان ایده را پی می‌گیری و چند اثر دیگر نزدیک به همان موضوع خلق می‌کنی.

وی خاطرنشان کرد: خلاقیت در خلق آثار هنری از همان ابتدا که هنرمند تصمیم می‌گیرد کار کند، شکل می‌گیرد. اینکه هنرمند بتواند موضوعی را برگزیند که دیگران کمتر روی آن کار کرده‌اند یا زاویه نگاهش متفاوت باشد بسیار حائز اهمیت است.

گودرزی گفت: هنرمند وقتی هدف‌گزاری می‌کند که دقیقاً به دنبال چیست، هنگام کار جهت کاریش عوض نمی‌شود ممکن است تغییراتی جزئی با آن چه در ذهن داشته رخ دهد اما به واسطه مطالعه‌ای که از قبل روی موضوع کارش داشته همان روند ذهنی را دنبال می‌کند.

وی در پایان گفت: هنرمندان نگاه حساسی، باریک و ظریفی دارند و وقتی اتفاقی آنها را خوشحال یا ناراحت کند یا به نوعی روی آنها تأثیرگذاری بالایی داشته باشد حتماً به سراغش می‌روند و سعی می‌کنند با زبان هنر آن را بیان کنند از این رو پرداختن به مفاهیم ثقیل و تلخ با زبان نرم هنر ممکن می‌گردد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار