اهمیت بالای سینما در روز ملی سینما بهتر مطرح می‌شود

در سینمای امروز باید نگران این موضوع بود که نکند روزی هیچ فیلمی ساخته نشود.

شهرام مکری کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روز ملی سینما، گفت: آرزوی من در این روز این است که مردم، سینما و فیلم‌ها را دوست داشته باشند و هرچه بیشتر فیلم ببینند، فکر می‌کنم سینما یک مکان مناسب و خوبی است که می‌توان رویاهای خود را روی پرده دید و در یک دنیایی غرق شد که در واقع ما را از زندگی عادی و روزمره تا حدودی جدا می‌کند و به فکر وا می‌دارد.

وی در خصوص علت نامگذاری روز ملی سینما گفت: یک وجه تاریخی این موضوع است و فکر می‌کنم از آن مهم‌تر این است که ما احتیاج به یک روز در سال داریم تا از طریق آن اهمیت بالای سینما برای جامعه را مطرح کنیم.

وی ادامه داد: همان قدر که گاهی اوقات نگران این هستیم که فیلمی ساخته شود، به همان اندازه باید نگران این موضوع باشیم که نکند روزی هیچ فیلمی ساخته نشود، فکر می‌کنم روز ملی سینما بیشتر این موضوع را به ما یادآوری می‌کند، یعنی یادآوری می‌کند باید نگران باشیم روزی سینما از صحنه زندگی مردم حذف نشود.

مکری ادامه داد: فکر می‌کنم مهم‌ترین وظیفه ما برای حفظ چنین روزی این است که به مخاطبان سینما احترام بگذاریم و فکر کنیم سینما با مخاطب اهمیت دارد و شکل خواهد گرفت و با ساختن فیلم‌هایی که خودمان به عنوان مخاطب دوست داریم، روی پرده سینما ببینیم، به آن‌ها احترام گذاشته شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.