حضور اعضای شورای شهر در انتخابات نظام مهندسی قانونی است

رئیس شورای عالی استانها گفت: بخشنامه ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر تهران در انتخابات هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی قانونی نیست.

ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر قانونی نیستبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا بصیری پور در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استانها که امروز (پنج شنبه) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به سفرهای استانی خود به 22 استان، اظهار کرد: در سفر استانی به استان البرز به شهرهای کرج، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان و همچنین روستای سیل زده سیجان سفر کرده و از آنها بازدید کردیم و با شورائیان این شهرها به گفتگو نشستیم. 

وی افزود: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، معظم له در بیاناتی مهم بر لزوم حساسیت و توجه به طرح های دشمن و عدم اجازه فرصت طلبی به آمریکا، تکیه بر اسلام، توانمندی ها و قابلیت های موجود در کشور، اتحاد ملی و سیاست های اقتصاد مقاومتی و تلاش هماهنگ برای عملیاتی کردن آن داشتند.

رئیس شورای عالی استانها در خصوص آموزش شوراها یادآور شد: تفاهمنامه آموزشی بین شورای عالی استانها و سازمان شهرداری‌ها به امضا رسید که براساس آن این سازمان مبالغی را برای آموزش شوراها اختصاص خواهد داد.

بصیری پور در ادامه به بخشنامه اخیر وزیر راه و شهرسازی درخصوص ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در انتخابات هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: این بخشنامه از نظر ما وجاهت قانونی ندارد و من معتقدم که باید حق و حقوق شوراها حفظ شود چراکه استناد ما به قانون است و براساس آن، فعالیت در شوراها شغل به حساب نمی آید و بر همین اساس نیز نامه ای خطاب به خانم امین زاده معاون حقوقی رئیس جهور نوشتم. 

وی از شورائیان خواست که در انتخابات نظام مهندسی ثبت نام کنند و این قول را داد که پیگیری ها از طریق شورای عالی استانها برای رفع مشکل حضور شورائیان در هیات رئیسه این سازمان ادامه پیدا کند.

وی در پایان افزود: در راستای ارتباط بیشتر شوراییان کشور نیز به دنبال برگزاری جلسات به روش ویدیو کنفرانس هستیم که اگر این امر محقق شود با هزینه‌ای اندک می‌توانیم این ارتباط را با شوراییان برقرار کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار