باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

تب و تاب سکانداری در بهشت بالا گرفت

خیابان بهشت این روزها در تب و تاب انتخاب سکانداری ریاست را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روزی است که تب و تاب انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر، رسانه‌ها و اعضای شورا را به خود مشغول کرده و خبرهایی رسمی و غیر رسمی برجنجال انتخابات ساختمان خیابان بهشت می‌افزاید.

ساختمانی که این روزها جلسات بسیاری با داغ ترین اخبار به خود می بیند و البته خبرنگاران هم برای شکار جدیدترین خبرها، حاشیه جلسات را غنیمت می‌شمارند تا سکوی نخست خبر لحظه را از آن خود کنند.

ناگفته نماند که از میان هزاران خبر رد و بدل شده که در نوع خود از اهمیت برخوردار است بیشتر از همه خبر برگزاری انتخابات در پشت‌ درهای بسته ذهن رسانه ها را به خود مشغول کرده که کدام طیف و با چه رویکردی بر طرح آن پرداخته است که هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و رسانه‌ها در انتظار جلسه بعدی هیئت رئیسه برای تعیین تکلیف این موضوع هستند.

آنچه  ذکر شد ویترین خبری بود تا به عمق مطلب و مهره‌های اصلی در صفحه بازی ساختمان بهشت که قرار است ریاست را از آن خود کند برسیم، آنچه در این میان از اهمیت دو چندان برخوردار است، حرکت محافظه‌کارانه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای رسیدن به هدف جمعی است و به دور از تکروی به تقویت ابعاد رسانه‌‌ای و انتخاباتی نماینده خود برای تصاحب صندلی ریاست می‌پردازند.

دو طیفی که با رعایت ظرافت کار را به پیش می‌برند و حرکات محافظه‌کارانه گروه مقابل را نیز زیر نظر دارد تا در لحظه آخر کیش و مات نشوند.

نتیجه جلسات پنهان و پیدای اصلاح طلبان و اصول‌گرایان در نهایت به معرفی غیر رسمی راس هرم منتج شده تا جریان رسانه‌ای مثبت و منفی کاندیداتورها را به نمایش بگذارد و به قایق ریاست در جریان مواج انتخاباتی سمت و سویی بدهد و در نهایت اخذ امتیاز کارت برنده را در مسیر تصاحب کرسی ریاست هموار کند.

بله ، کاندیداتورهای معرفی شده و غیر رسمی از سوی اعضای اصلاح‌طلب و اصولگرا برای صندلی ریاست خیابان بهشت تا به این لحظه مهدی چمران و احمد مسجد جامعی هستند، اگر چه برخی شنیده‌ها از کاندیداتوری احمد دنیا مالی نیز خبر می‌داد که او با تکذیب خبر از میدان رقابت خارج شد.

*نگاهی بر کارنامه کاندیداتورها

 مهدی چمران از چهره‌های جریان اصولگرایی یکی از گزینه‌های غیر رسمی کاندیداتوری صندلی ریاست شورا محسوب می‌شود.

متولد 18 شهریور 1320 است که در دو دوره دوم و سوم ریاست شورا بر عهده داشته. مهدی چمران فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران که عضویت کمیته استقبال از امام خمینی ، جانشین فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم (مصطفی چمران)،‌ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ، معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا، مشاور تحقیقات علمی، ریاست شورای عالی استان ها را در کارنامه خود دارد.

مهدی چمران از 11 شهریور 93 با 18 رای بر احمد مسجد جامعی پیروز شد و ریاست شورا تا به حال بر عهده دارد.

اما مسجد جامعی چهره شاخص اصلاح طلبان متولد 1335 در تهران است.وی دانش آموخته کارشناسی ارشد جغرافیای انسانی از دانشگاه تهران است.

مسجد جامعی ، ریاست پیشین شورای اسلامی تهران و همچنین وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت خاتمی را در کارنامه خود دارد.

او بنیانگذار بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی همچون نمایشگاه بین‌المللی کتاب ، نمایشگاه بین‌المللی قرآن ، خانه کتاب نیز بوده است.

بسیاری از کارشناسان و اهالی سینما دوران حضور مسجد جامعی در وزارت ارشاد را یکی از بهترین دوران ها می‌دانند.

احمد مسجد جامعی عضو دوره سوم شورای شهر تهران بود و در دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حمایت ائتلاف اصلاح‌طلبان به شورای شهر تهران راه یافت.

مسجد جامعی در نهایت با کسب 14 رای رئیس شورای شهر چهارم شد اما در سال دوم با کسب 13 رای از ریاست شورا برکنار شد.

در حال حاضر کارنامه دو رقیب که البته به طور غیر رسمی و از سوی اعضا معرفی شده‌اند در پیش روی شورای شهر قرار دارد تا مشخص شود که اعضا ، قرعه به نام کدام یک می‌زنند؟

لابی های اعضا نتیجه را به نام کدام یک تمام می‌کند؟

گمانه‌زنی ها از نام‌های دیگری نیز برای کاندیداتوری ریاست شورا خبر می دهد که البته ممکن است همانند این دو نام مورد استقبال قرار نگیرد و بدیهی است  در میانه راه که هیچ در همان ابتدای راه از لیست رقابت خط بخورند به هر دوی این روزها چشم‌ رسانه، مدیریت شهری به ساختمان خیابان بهشت برای سکاندار بعدی آن دوخته شده است که در نهایت کدام گروه سکان‌ صندلی ریاست را به عهده می گیرد؟

گزارش : شبنم فیروزگرانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۰۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
همراهی شورای شهرباسازمان بورس عامل موفقیت است
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۰۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
شورای شهرتهران مهم است
آخرین اخبار