قانبیلی مطرح کرد:

تهران یکی از فقیرترین استان هاست/ تامین 55درصد مالیات کشور از تهران

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها گفت: بیش از 55 درصد از مالیات کشور در استان تهران پرداخت می‌شود اما این استان یکی از فقیرترین استان ها است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد قانبیلی در نطق پیش از دستور خود در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز (پنج شنبه) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به تعطیلی ماهنامه شوراها و برنامه تلویزیونی مردم و شورا، تعلیق خبرگزاری شهریران، تعطیلی دفتر دبیرخانه ادوار شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: توقف فرآیند تسریع زنجیره اتوماسیون اداری از شورای اسلامی استان‌ها به شورای اسلامی شهرستان‌ها و بخش‌ها، عدم توجه به هزینه بودجه ذخیره و تقویت زیرساخت‌های شورای عالی استان‌ها و ... از جمله موارد تضعیف کننده جایگاه شورای عالی استان‌ها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرهای استان تهران با بیشترین مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و این استان یکی از فقیرترین استان‌های کشور است، تصریح کرد: بیش از 55درصد از مالیات کشور در استان تهران پرداخت می‌شود ولیکن در زمان تقسیم بودجه کل کشور تنها 3.6درصد به استان تهران اختصاص داده می‌شود و این سؤال مطرح می‌شود که چرا استاندار تهران از حق شهروندان در این استان دفاع نمی‌کند که البته این گلایه‌مندی از نمایندگان استان تهران نیز پابرجاست که چرا این عزیزان نیز در زمان تقسیم بودجه حق و حقوق استان را از بودجه نمی‌گیرند.

نماینده مردم استان تهران در پایان با تاکید بر اینکه بزرگترین معضل و مشکل شهرستان پردیس اجرای مسکن مهر در این شهرستان است، گفت: بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های آموزشی، امنیتی، بهداشتی، فرهنگی و ... اقدام به ساخت بیش از 130 هزار واحد مسکونی در این شهرستان نمودند و در آینده نزدیک شاهد یکی از بزرگترین معضلات در شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
جواد
۱۲:۰۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
واقعا خیلی رو دارین که اینطور میگین تهران فقیر ترینه...بابا بیاین توی استانهایی مث خوزستان وسیستان ببینین چه وضعه با اینکه بیشتر پالایشگاهها و میادین گازمون مال اون ناحیست.اینکه حرف نشد..الان اصفهان هنوز مترو نداره ولی تهران دارین برای فرودگاه امام هم مترو میبرین بازم فقیره..
آخرین اخبار