موافقت آمریکا با پذیرش شمار بیشتری از پناهجویان سوری

جان کری اعلام کرد آمریکا شمار بیشتری از پناهجویان سوری را پذیرا خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته از پذیرش شمار بیشتری از پناهجویان سوری خبر داد.

وی این خبر را روز چهارشنبه و پس از خروج از نشست فوق العاده کنگره آمریکا اعلام کرد. اظهارات جان کری که به نوعی تغییر موضع دولت آمریکا به حساب می آید، در حالی مطرح می شود که تا الان این کشور از پذیرش میلیونها نفر که از جنگ های خاورمیانه فرار کرده اند، خودداری کرده است.
جان کری پس از نشست با نمایندگان در کنگره گفت: "ما متعهد می شویم شمار بیشتری [ از پناهندگان سوری] را پذیرا باشیم."  وی همچنین تأکید کرد دولت آمریکا با توجه زیاد، شمار افرادی را که به سبب بحران سوریه می توان در این کشور و اروپا پذیرا بود، دنبال خواهد کرد. وی البته هیچ آماری در این باره ارائه نداد.

طبق آمارهای اخیر وزارت خارجه آمریکا، شمار پناهجویان سوری که در آمریکا اسکان داده شده اند، از سال 2011، از 1800 نفر فراتر نمی رود. همچنین شمار افرادی را که واشینگتن قصد دارد تا پایان 2016 پذیرا باشد، مابین 5 تا 8 هزار نفر تخمین زده می شود. این تعداد که در مقایسه با وضع 4 میلیون پناهنده سوری ناچیز محسوب می شود، سبب شده است اعتراضات در محافل دیپلماتیک و بشردوستانه، به خصوص در اروپا به کم تحرکی جامعه جهانی در خصوص پناهجویان بیشتر شود.
جان کری پس از انتشار تصاویری از کودک سوری غرق شده که سبب ایجاد موجی از ناراحتی ها در جهان شد اعلام کرد می توان تلاشهای بیشتری در این باره انجام داد. اما وی پذیرش دائم شمار بیشتری از پناهندگان را بعید دانست.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از مقامات آمریکا خواسته است حدود 17 هزار پناهنده سوری را بپذیرد. مقامات آمریکا می گویند سالانه هفتاد هزار نفر را از مسیرهای قانونی برای اسکان در سرزمین هایشان پذیرا هستند. واشینگتن از ابتدای آغاز این بحران اعلام کرد اولویت این کشور حمایت از امنیت ملی آمریکا و اتباع خود است.

انتهای پیام/
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۳:۴۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
دمت گرم جان کری
آخرین اخبار