رقابت بی‌نمک‌ترین کمدین خندوانه با خاطرات یک شیرازی!

مسابقه کمدین‌ها، کم‌کم با اتفاقات تازه‌ای به مرحله دوم خود نزدیک می‌شوند.

حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ششمین گروه از مسابقه بزرگ کمدین‌های خندوانه شب گذشته با تلاش محسوس دو شرکت‌کننده برای قهرمانی به روی آنتن رفت و جوان نوید آغاز مرحله دوم این رقابت را از پنجشنبه هفته آینده داد.

در ادامه سپند امیرسلیمانی و سجاد افشاریان که از نویسندگان خندوانه و تئاتر است، وارد شدند تا نام نفر اول اجراکننده را از گوی شیشه‌ای بیرون آورند، که در این قسمت، قرعه به نام سپند افتاد.

*تیکه غیرمنتظره‌ای که جوان را برای لحظه‌ای شوکه کرد

قبل از اجرای او، جوان ضمن تشکر از همراهی مردم بیان کرد که باید در نظرداشت که حمایت به معنای توهین و دعوا نیست و باید همه به نظر هم احترام بگذاریم، در همین حین امیرسلیمانی به طور ناگهانی گفت: کاملأ درسته، اتفاقا من هم می‌خواستم این را بگویم که اگر ما اینجا رقیبیم، ولی بیرون از این جا با هم دشمنیم و چشم دیدن هم را نداریم! و در این‌جا بود که جوان برای لحظه‌ای جاخورد و متعجب شد.

این بازیگر برای ایستاده با طنز خود، موضوع ازدواج را انتخاب کرده بود و در قسمتی از صحبت‌هایش چهره خانواده عروس و داماد را در زمان تعیین مهریه بالا تقلید و توصیف کرد، وی همچنین خاطره‌ای از اولین قرار دوستش با پدرِ عروس تعریف کرد،که در آن از رفیق او تنها دو سوال می‌پرسند، یکی این که بیمه دارد یا نه و با شنیدن جواب منفی می‌گوید: قسط چطور؟ می‌توانی قسط فرش دهی؟ که با شنیدن جواب مثبت به او می‌گوید: فردا 7 صبح دم در خانه ما باش.

امیرسلیمانی افزود: صبح شد و من هم همراه دوستم به آن خانه رفتیم ولی تا زنگ در را زدیم همان آقای پدر می‌گوید: پنج تا فرش جلو درِ، اون‌ها رو ببر، فعلأ برای شروع همین کافیه! من و او که متعجب شده بودیم، بالاخره فهمیدیم تمام این مدت پدر عروس در کار فرش بوده و ما را با کسی که در این رابطه با او دقیقا همان روز قرار داشته اشتباه گرفته است؛ خلاصه  نهایتأ این دو به هم رسیدند ولی ماجراهای بعدی که پدر برای درآوردن آن اتفاق از دل ما انجام می‌داد، شروع شد.

وی بازهم حرف‌ها و خاطراتی در این زمینه و آسان‌گیری امر ازدواج زد و در آخر خود را بی‌نمک‌ترین فرد این گروه بزرگ خواند؛ همچنین درگزارش پشت صحنه نیز، جایگاهش را به عنوان نفر چهارده یا پانزدهم فرض کرد واظهار داشت: همین که حتی یک نفر با این صحبت‌ها، تصمیم بگیرد که عروسیش را ساده‌تر بگیرد برای من کافی است.

*استندآپی با رنگ و بوی شیرازی

پس از رفتن اولین کمدین و پخش آیتمی از کامل‌کردن جملات خندوانه‌ای توسط مهمانان هفته، سجاد افشاریان در حالی که روی یک کاناپه نشسته بود، کنترل به دست در جایگاه ویژه حاضر شد و با سکوت کامل شروع به دیدن قطعه‌ای کوتاه از «آقای همساده» کلاه قرمزی در ال سی دی های دو طرف صحنه کرد و بعد اعلام کرد که قصد دارد اولین استندآپش را از شهر خودش، شیراز شروع کند.
وی ابتدا با اشاره به کاناپه مذکورگفت: نگران نباشید، قرار نیست خیلی از آن استفاده کنم و فقط همین که اینجاست احساس آرامش می‌کنم، آخه  در جریان هستید که ما شیرازی‌ها زیاد استراحت داریم و وقتی هم که در آن حالتیم انرژی ذخیره می‌کنیم!
افشاریان در ادامه از کودکی و روز اول مهر در مقطع اول ابتدایی تعریف کرد و گفت: همان روز که به پدرم گفتم من هم می‌خواهم به مدرسه بروم، او من را به پدر بچه همسایه واگذار کرد و گفت که با آن‌ها برو!
وی همینطور از خاطرات و شادی‌های آن زمان یاد کرد و افزود: اوج خلاقیت ما مسابقه پرتاب آب دهان بود و کسی که رکورد می‌زد، تا وقتی که رکوردش شکسته شود قهرمان محله می‌شد!

*ورزشگاهی که هیچ استرس و هیجانی به تماشاچی نمی‌دهد

این نویسنده ضمن خاطره‌ای دیگر درباره بازی نفت آبادان با فجرسپاسی شیراز در حافظیه گفت: در ورزشگاه‌های شهر ما هیچ استرسی به شما منتقل نمی‌شود، چون گزارشگر مثلا در نیمه اول می‌گوید: خب مهدی رحمتی وارد زمین شد و دیگر استراحت می‌کند تا نیمه دوم که در آن هم جمله‌ای می‌گوید و بازی تمام می‌شود!

من هم یک بار که به ورزشگاه رفته بودم تا بازی فجرسپاسی و نفت را ببینم، فضا اینگونه بود: همه آبادانی‌ها تا آخر بازی بلند می‌گفتند: آبادان، برزیلته و ما شیرازی‌ها ساکت بودیم تا اینکه من به یکی گفتم: به نظرت نباید الان تشویق کنیم و او هم جواب معروف شیرازی‌ها یعنی «حالا ای موقع؟!» را به من داد، خلاصه بازی گذشت تا دقیقه نود توپی از ما برحسب اتفاق وارد دروازه حریف شد و تازه آن موقع همان چند شیرازی به شکل خسته‌ای گفتیم: «ای بود اون برزیلتون؟»!

افشاریان همینطور پشت سرهم رخدادها و تعابیر مختلفی که در شهرشان برایش اتفاق افتاده بود را به صورت جذابی تعریف می‌کرد تا اینکه در میانه خاطره آخرش که در آن پدرش می‌خواست او را برای هنرآموختن با امین تارخ به تهران بفرستد، بوق پایان زمان به صدا درآمد و او که از این صدا یکه خورده بود با تحیر جایگاه را ترک کرد، البته قبل از رفتنش شادی‌ای که در این جریان ایجاد شده بود را به سه دوست مهربانش که همه ما میشناسیم، یعنی دریاچه ارومیه، نمک و پریشان تقدیم کرد.

در گزارشی که از پشت صحنه ورود سجاد پخش شده بود، وی خود را به عنوان نفر اول پیش‌بینی کرد و گفت: من زمان ارائه ایده این مسابقه، هیچ وقت فکر نمی‌کردم که خودم هم یکی از شرکت‌کنندگان شوم و الان هم تمام تلاشم را می‌کنم تا به مرحله بعد دست یابم و بتوانم در اجراهای دیگر، گونه‌های مختلف استندآپ را به نمایش بگذارم.

اجرای این دو کمدین که به پایان رسید، جوان به سراغ لبخند برگزیده هفته رفت و تندیس آن را پس از بازپخش خنده‌ها، به اشکان خطیبی اعطا کرد، سپس در بخش آخر سرود «ایران، ایران» همراه با امیرسلیمانی و افشاریان خوانده شد و خندوانه دیگری با آرزوی سلامتی، موفقیت تمام جوانان و سربلندی ایران به انتها رسید.


شاد باشید.


گزارش از:  فاطمه شهدوست 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
بی نام
۲۳:۴۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۴
سجاد افشاریان عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۴
سلام حرفم با اقای سجاد افشاریان ما شیرازی ها خیلی دوستت داریم وتمام قد به احترامت میایستیم اجراتون خیلی خیلی تو هردو برنامه قشنگ وبرگزیده بود به قول خودت نهادیمت تو قلبمون مبحث هایی که انتخاب کرده بودی خیلی جالب وبه جا بود هالو ایموقع موقع رای دادن به همشهری عزیزمون هست همه با هم انتخابمون اقا سجاد
Iran (Islamic Republic of)
مهسا پکس
۱۳:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
پرچم ما شیرازیاا بالاست
مرسی آقای افشاریان
اولی اوللللللللللللل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
به نظر من سجاد افشاریان که جزو هنرمندان درجه ۴ شیراز هست نباید به عنوان نماینده هنرمندان و کمدین های شیراز در آن تریبون قرار می گرفت و در مرحله دوم ،شاید آقای افشاریان و خانواده محترم شان تنبل باشند ویا زیاد استراحت می کنند ولی بنده و دوستان وخانواده هایمان در شیراز این عادت زشت را نداریم و شایسته خودمان نمی دانیم.ضمن اینکه از خانواده محترم افشاریان ایشان فقط شهرتش را به ارث برده نه مرام و معرفت اش را.مرحوم ایرج افشاریان به همراه یداله صادقی ،اصغر محمدی و.... از کمدین های به نام شیراز و ایران بوده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
حسادت نکن برادر اجراش عالی بود از رای که بهش دادن معلومه
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۱:۵۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
امیرمهدی ژوله و افشاریان و شقایق از همه بهتر بودن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۲۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
به نظر من بهترین کمدین برنامه خندوانه تا به اینجای کار آقای سپند امیر سلیمانی هستند چون یکی از مشکلات و مسایل روز جامعه ما را با ته مایه طنز بیان کردن .
آقای سجاد افشاریان هم گفتند که شاید سینما را بعضی ها نشناسند ولی چابلین را همه می شناسند چون او در زمان خود مشکلات و مسایل روز جامعشون رو با طنز بیان میکرد .
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۶:۴۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
اولامشکل با برنامه خندوانه دارین نگاه نکنین
دوما چرا برای بنده خدا شایعه درست میکنین که ۴ بار ازدواج کرده فوق فوق شم به قول شما ۴ بار ازدواج کرده باشه چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۳:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
کسی مجبورت نکرده خوب نبین یه برنامه دیگه ببین خوب اصلا نبین
Iran (Islamic Republic of)
عاشق شیراز
۱۳:۲۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
خوشا شیراز و وضع بی مثالش...
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
بي مزه ترين و مزخرف ترين برنامه اي كه تاحالا ديدم ...
مرتيكه 4 بار ازدواج كرده مردمو سركار گذاشته ....
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۴۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
چه ربطی داشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
چهار بار ازدواج کردنش چه ربطی داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
parimah
۱۲:۵۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
حسادت تا چه حد !!!!
اقا این همه کانال هست خب خندوانه نگاه نکنین
ازندگی شخصی دیگران به کسی ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
چی ربطی به مردم داره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
چه ربطی داره؟چیکار با زندگی شخصی دیگران داری؟!
Iran (Islamic Republic of)
آقا
۱۴:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
به توچه ريطي داره به زندگي مردم چي کارداري
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
یه عادت بد ما داریم مسایل را باهم قاطی میکنیم ....
به فرض 4بار ازدواج کرده حق نداره کاری کنه....
یه ذره تفکرهم خوبه....
Iran (Islamic Republic of)
امیر 19 ساله
۱۵:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
عزیز تو ناراحتی که 4 بار ازدواج کرده؟ جای تو رو تنگ کرده؟ نگا نکن خب
به قول آبجی فاطمه هر کی 4 بار ازدواج کنه دیگه نباید بیاد بیرون؟باید لعنتش کنیم؟ :|
Iran (Islamic Republic of)
ب تو چ
۱۶:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
اخ مسایل خانوادگی چ ربطی داره تا ووقتی ادمایی مثه شما توکشور هستن ما همینی ک هستیم میمونیم اون داره خودشو میکشه ک ملت از غم وغصه دور شن وفقط ن خندیدن بلکه خیلی از کارهای اجتمایی ک مردم رعایت نمی کنن رو یاد بده مثه اهمیت ب محیط زیست آب انرژی های دیگه به همه ی ادم ها یجور نگاه کردن وفرق نزاشتن بین اقشار فقز خندیدن نیست
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۰:۵۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
ایول به شیرازی های باحال !!
Iran (Islamic Republic of)
شیرازی
۱۱:۵۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
منفی هم بدین ما ناراحت بشو نیستیم :)))
Iran (Islamic Republic of)
ازآذربایجان
۲۲:۱۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۴
رامبدیعنی اینقدرازته دل داره کارشوانجام میده وکاملاسعی میکنه کسی ناراحت نشه باتمام وجودش به مردم فکرمیکنه..اخه بعضی هاچقدرنفهم تشریف دارن دوست نداریدخوب یه کانال دیگه بزنیداحترام بذارید
-
مهدی
۱۰:۴۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
به نظر من بی نمک ترین کمدین و مجری ایران خود رامبد جوان است ومن به خاطر خنده های بی مزه وزورکی اش بیشترین نمره منفی را می دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
هرکسی دوست نداره میتونه نگاه نکنه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
اکر رامبد بی مزه است.....
دوراه وجود داره:1:خودتونو ناراحت نکنید ومجبور نیستین نگاه کنید....
2:اگر هم نگاه میکنید خاهشا باعث دلسرد شدن کسی که تمام تلاشش را میکنه تا خنده رو لبامون بیاد نشید....
واین نکته را یادتون نره خندیدن سادست اما خنداندن کار سختیست ....
Iran (Islamic Republic of)
امیر 19 ساله
۱۵:۴۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
بابا رامبد کلا خنده هاش این مدلیه چرا درک نمیکنید؟
در کل مدل خندش اینجوریه باوو
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
نظر شما محترم اما ازنظر بنده رامبد یک استثناء درزمینه کمدی می باشد که متاسفانه درست ازاواستفاده نشد امیدوارم بااستاد اکبر عبدی یه کمدی روصحنه اجرا کنند
-
مهدی
۱۰:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
به نظر من بی نمک ترین کمدین و مجری ایران خود رامبد جوان است ومن به خاطر خنده های بی مزه وزورکی اش بیشترین نمره منفی را می دهم
-
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
به نظر بنده این تنها خود رامبد جوان بی نمک ترین کمدین ایران بوده و خیلی خنده های بی مزه و زورکی از خود در می آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
بانمک ترین نمایش خندوانه دیشب بود با اجرای سجاد افشاریان !! بیشتر از همیشه خندیدیم .
Iran (Islamic Republic of)
امیر 19 ساله
۱۵:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
سلام ناشناس شیرازی :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
بعضیاشون که بازیگرم نیستن نویسنده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
یعنی نمیشه هم بازیگر بود هم نویسنده
هم کمدین
هنر اونه که همه رو با هم داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
بیننده
۰۸:۳۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
با سلام
بعضی از این بازیگران کمدین نیستن بازیگرن- چرا به این قضیه توجه نشده؟
آخرین اخبار