ادعای اد رویس: توافق هسته‌ای، ایران را به کشوری خطرناک تبدیل می‌کند

رئیس کمیته امور خارجه نمایندگان آمریکا در ادامه انتقادهای خود از توافق هسته‌ای، مدعی شد این توافق فاجعه آمیز است و آمریکا و متحدانش را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد: اد رویس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، با صدور بیانیه ای ضمن رد توافق هسته‌ای، تاکید کرد:« این توافق فاجعه آمیز است و ایران را به کشوری خطرناک تر تبدیل می کند.»
رویس با صدور بیانیه ای به همکاران خود در مجلس نمایندگان آمریکا در مخالفت با توافق هسته ای اوباما با ایران ملحق شد.

در این بیانیه آمده است:« این توافق، فقط توافقی بد نیست بلکه توافقی فاجعه آمیز است که می تواند ایران را به کشوری خطرناک تر تبدیل کند.»

این بیانیه می افزاید:« دولت اوباما تخفیف دائمی تحریم ها را با محدودیت موقتی بر برنامه هسته ای ایران معامله کرده است. توانمندی ایران برای غنی سازی اورانیوم در مقیاس صنعتی در مدت 15 سال به لحاظ بین المللی به رسمیت شناخته می شود.

وی مدعی شد:  این توافق به ایران -- بزرگترین حامی تروریسم در جهان -- اجازه دستیابی به فناوری خطرناکی را می دهد که به شکلی قابل توجه تلاش های جهانی برای منع اشاعه را تضعیف می کند. این توافق با کاهش قابل توجه تحریم ها و رفع تحریم های تسلیحاتی و موشکی، تنها توانمندی ایران را برای ترویج بی ثباتی در خاورمیانه افزایش می دهد و آمریکا و متحدان ما را تهدید می کند.

وی افزود: ما باید درباره این توافق بر اساس منافع امنیتی بلندمدت آمریکا قضاوت کنیم. آیا این توافق منطقه و جهان را امن تر، ایمن تر و باثبات تر می کند؟ از نظر من بدیهی است که چنین امری محقق نمی شود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار