اد رویس: مانع از آزادسازی اموال ایران شوید

نماینده جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا بار دیگر بر لزوم جلوگیری از آزادسازی اموال و دارایی‌های بلوکه شده ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست ؛ "تد کروز،" نماینده جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا، که سابق بر این از مقامات کمیته ضد تروریسم "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، بود مدعی شد: واشینگتن در آزادسازی دارایی‌های ضبط شده ایران قمار می‌کند. ایران از این اموال و دارایی‌ها در جهت حمایت از تروریسم استفاده می‌کند و حوزه نفوذ نظامی خود را در منطقه گسترش می‌دهد.

"دنیل بنجامین،" هماهنگ کننده پیشین وزارت امور خارجه در کمیته مبارزه با تروریسم، با اد رویس به مخالفت پرداخت و اظهار داشت: این فرضیه که ایران از دارایی‌های آزاد شده خود در جهت حمایت از اشاعه تروریسم استفاده می‌کند، منتفی است. ایران دلیلی برای این کار ندارد و همانطور که تهران سابق بر این توضیح داد استفاده از این پول در جهت تقویت نیروهای نظامی افراطی هیچ توجیه منطقی در راستای اهداف ایران نخواهد داشت.

با این وجود اد رویس بر دیدگاه خود و اعلام هشدار نسبت به آزادسازی اموال ایران تاکید دارد و مدعی شد: به محظ آزادسازی اموال ایران خواهید دید بر گسترش ناامنی و خشونت در سوریه، یمن و دیگر کشورهای بحران زده منطقه افزوده می‌شود. حمایت‌های ایران از "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، بود که داعش را قدرتمندتر کرد. 

اد رویس که ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را نیز بر عهده دارد، در ادامه ادعایش افزود: خیلی زود تحریم‌ها لغو می‌شود و ایران از میلیاردها دلار دارایی در جهت تحقق اهداف افراطی خود استفاده می‌کند. این پول هرگز به دست مردم ایران نمی‌رسد و تمام آن صرف گسترش و تقویت نیروهای نظامی این کشور خواهد شد.

اد رویس در جلسه اخیر کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از چند کارشناس زبده آمریکایی نیز دعوت کرد تا در مورد خطر تقویت نیروی نظامی ایران، وی را تایید کنند.

یکی از این کارشناسان مدعی شد: تمام اهداف ایران مخالف با منافع آمریکا و امنیت شرکای اصلی ما است. رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران نیز نفوذ چندانی بر سیاست‌های منطقه‌ای این کشور ندارند.

در پی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و تصویب برجام در کنگره آمریکا و مجلس شورای اسلامی ایران، انتظار می‌رود در سال جدید میلادی تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران لغو شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار