ساری؛

گازرسانی به روستاهای 20خانوارکشور

مدیرعامل شرکت گازمازندران گفت: تمام تلاش‌مان این است تا گاز طبیعی به‌عنوان سوخت ارزان با شدت آلایندگی کمتر از دیگر سوخت‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ابراهیم‌زاده در نشست با نماینده مردم آمل در مجلس که در بخشداری لاریجان با اعلام اینکه بخش لاریجان از بخش‌های کوهستانی، صعب‌العبور و سخت در مازندران است، افزود: گازرسانی به این بخش از مازندران با توجه به شرایط خاص محیطی سخت‌تر از دیگر مناطق است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون گاز طبیعی پس از طی هزاران کیلومتر از جنوب کشور به مصرف مردم مازندران می‌رسد،خاطرنشان کرد: مردم هم باید در عدم هدررفت و صرفه‌جویی این نعمت الهی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با تاکید بر اینکه دولت در راستای بند "ق” گازرسانی به بخش‌های مختلف شهری و روستایی را در دستور کار دارد، بیان کرد: دولت‌مردان تلاش دارند تا در سه سال روستاهای ۲۰ خانوار را از نعمت گاز برخوردار کنند و این مهم در دستور کار دولت قرار دارد و بخش لاریجان نیز در این بین جای گرفته است.

وی افزود: پس از بررسی مشکلات متعدد گازرسانی در این بخش کوهستانی، موانع برطرف شده و هم‌اکنون پیمانکاران در مناطق مختلف لاریجان فعالیت داشته و در حال کار هستند.

ابراهیم‌زاده با اعلام اینکه برای روستاهای مختلف در این امر مهم برنامه‌ریزی و بازاریابی انجام دادیم و موارد در دستور کار جای دارد، خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمان‌بندی بازاریابی و طراحی گازرسانی به شهرها و روستاهای این شهرستان در قالب بند «ق» و گازرسانی به روستاهای ۲۰ خانوار، روستاهایی همانند آخا، بایجان، بوالقلم، دینان، ترا، هاره، شاهان‌دشت، شنگلده، لوط، نهر، وانا، هفت‌تنان، گزانه، لارین و نوسر در این برنامه جای دارند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: برای هر علمک در بخش‌های شهری و روستاهای هموار حدود ۲۵ میلیون ریال هزینه می‌شود ولی برای نصب هر علمک در بخش لاریجان حدود ۲۹۰ میلیون ریال هزینه برآورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی گاز ایران در امر گازرسانی به بخش لاریجان کار بزرگ، پرهزینه و سنگینی در پیش دارد، اضافه کرد: گازرسانی به بخش لاریجان با پیگیری‌های نماینده مردم آمل در مجلس محقق شد.

ابراهیم‌زاده بیان کرد: گازرسانی به بخش لاریجان از خط انتقال دماوند با خط لوله ۱۶ اینچ انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر آمل ۶۹ هزار و ۲۳۷ خانوار دارد که ۶۸ هزار و ۸۲۲ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند هستند، گفت: هم‌اکنون بیش از ۹۹ درصد خانوار شهری آمل از گاز طبیعی برخوردارند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه گفت: حق مردم این شهرستان است که نعمت گاز به‌عنوان سوخت ارزان با شدت آلایندگی کمتر از دیگر سوخت‌ها بهره‌ ببرند.وی افزود: در ابتدای آغاز عملیات گازرسانی در این شهرستان تنها بخش کوچکی از شهر و دو روستا در آمل از نعمت گاز برخوردار بود.

یوسفیان‌ملا تصریح کرد: در هفته دولت امسال شش روستای بخش دشت‌سر و دو روستای بخش امامزاده عبدالله از نعمت گاز برخوردار شدند.وی ادامه داد: هم‌اکنون همه روستاهای بخش جلگه و دشت این شهرستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه شاهد عدم استفاده از گاز طبیعی در استان‌هایی هستیم که خود منابع عظیم گاز هستند، گفت: عملیات گازرسانی در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی بخش لاریجان مازندران در حال انجام است و پیمانکاران در شهرهای رینه، گزنگ و روستاهای اطراف در حال اجرای عملیات لوله‌گذاری هستند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه با حضور مدیرعامل شرکت گاز مازندران تمهیدات لازم برای انتقال گاز طبیعی از استان تهران به بخش لاریجان برای برخورداری مردم انجام شد،گفت : تعدادی از پیمانکاران در حال انتقال خط توزیع هستند.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه پس از ورود نعمت گاز طبیعی در مازندران به مردم شهرهای بابل و آمل کمترین خدمات ارائه شد، ادامه داد: در حال حاضر همه روستاهای جلگه، دشت و جمعیت شهر آمل از نعمت گاز برخوردار هستند.

بگفته وی لوله‌گذاری‌های گاز در روستاهای کوهستانی و صعب‌العبور ناندل و دیگر روستاهای بخش لاریجان در حال انجام است و امیدواریم با فعالیت پیمانکاران در آینده نزدیک شاهد بهره‌مندی مردم این بخش از گاز طبیعی باشیم.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: گاز ، روستا ، خانوار ، کشور ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.