همدان؛

آغاز مرحله دوم طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان همدان

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان از اجرای مرحله دوم طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در شهرستان های استان همدان از مهرماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پروین قربانیان در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران همدان با بیان اینکه همه دانش آموزان بدو ورود به تحصیل باید در طرح سنجش شرکت کنند افزود: کمتر از 1000 نفردانش آموز بدو ورود به تحصیل از طرح سنجش جامانده اند .

وی ادامه داد: ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان در 20 پایگاه ثابت، سیار و تخصصی انجام شده که در این طرح 228 نفر مسوولیت انجام معاینات را بر عهده دارند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی افزود: تاکنون 23 هزار و902 نفر دانش آموز مورد ارزیابی و کارت سلامت خود را دریافت کرده اند.

 قربانیان گفت: آگاهی والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی نیازهای نوآموزان و مداخله به هنگام ، پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت ها، پیشگیری از افت تحصیلی، ایجاد زمینه ی مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت های فردی کودکان و ارایه خدمات آموزشی و توانبخشی به نوآموزان نیازمند از اهداف اجرای طرح سنجش است.

وی با بیان این که طرح سنجش امسال برای نخستین باردر سطح کشور و استان به صورت الکترونیکی انجام شد، گفت: همه ی اطلاعات و نتایج حاصل از انجام فعالیت ها و ارزیابی های صورت گرفته در مدارس و پایگاه های سنجش در سامانه ثبت می شود.


رییس آموزش و پرورش استثنایی افزود: صرفه جویی در وقت و هزینه های جاری سنجش، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات و پیگیری مسایل آموزشی و بهداشتی نوآموزان از مزایای عمده اجرای الکترونیکی طرح سنجش است.

قربانیان با بیان این که وضعیت بینایی، شنوایی، جسمانی، گفتاری و آمادگی تحصیلی نوآموزان مورد ارزیابی قرار می گیرد، تصریح کرد: نوآموزانی که نیاز به ارزیابی تخصصی ندارند، پس از دریافت کارت سلامت ممهور به مهر پایگاه سنجش و مرکز بهداشتی و درمانی به دبستان مورد نظر برای نام نویسی معرفی می شوند.

وی همچنین گفت: نوآموزانی که در مرحله مقدماتی مشکوک به مشکل تشخیص داده می شوند، پس از اجرای آزمون های تخصصی مورد نیاز و تعیین جایگاه آموزشی به واحدهای آموزشی مرتبط معرفی می شوند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: همدان ، آغاز ، مرحله ، سنجش ، دبستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.