شیراز؛

توسعه همکاری های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و صدا و سیمای فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیرکل صدا و سیمای فارس در دیدار با یکدیگر، بر توسعه همکاری های دو طرف با هدف توسعه فرهنگ سلامت، تاکید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ دکتر محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با مهندس تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس، دکتر محمدحسین حقایقی قائم مقام این سازمان و جمعی از مدیران و مسئولان صدا و سیمای فارس در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدار کرده و توسعه همکاری های مشترک را مورد تاکید قرار دادند.

در این دیدار دکتر محمدهادی ایمانیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز طرح تحول نظام سلامت را از جمله طرح های عظیم کشور و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانست که به صورت مستمر در حال اجرا و به روز رسانی بوده است.

وی گفت: با توجه به اقدامات گسترده ای که در راستای این طرح صورت گرفته و روزانه نیز در حال توسعه است، اطلاع رسانی های بیشتر در این زمینه، موجب بهره مندی هر چه بیشتر مردم از مزایای آن می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح با هفت بسته خدمتی از پانزدهم اردیبهشت پارسال در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: به مرور گام های دیگری برای این طرح تعریف شده که این اقدام در آینده نیز ادامه دارد و گام آموزشی طرح نیز از مهرماه به مرحله اجرا گذاشته می شود که با اطلاع رسانی قوی در این زمینه، کمک موثری به اجرای موفق آن می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این دیدار بر نقش موثر رسانه ها، به ویژه صدا و سیما در ارتقای فرهنگ سلامت عمومی جامعه تاکید کرده و فرهنگ سازی را مهم ترین گام برای کاهش هزینه های درمان و توسعه سلامت در میان مردم عنوان کرد و تقویت تعامل های مشترک را مورد تاکید قرار داد.

دکتر ایمانیه با اشاره به ابزارهای متنوع رسانه ای که هم اکنون برای اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام قابلیت ویژه ای نیز دارد، یادآور شد: صدا و سیما با اشراف به عرصه های مختلف جامعه و آشنایی با مسایل و مشکلات مردم از نزدیک، می تواند دانشگاه را در آشنایی با نتایج خدمات و فعالیت ها در حیطه های مختلف یاری کرده و به عنوان نوعی ناظر اجتماعی با انعکاس سوژه هایی که نیازمند پیگیری و رفع مشکل هستند، در کیفیت بهتر خدمات، نقش موثری را ایفا کند.

مهندس تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز در این دیدار شیراز را یکی از قطب های پزشکی کشور عنوان کرد که این امر موجب اهمیت اطلاع رسانی دستاوردها و خدمات دانشگاه در سطح گسترده می شود.

وی با بیان اینکه سلامت مردم در اولویت است، نسبت به اطلاع رسانی های آموزشی در زمینه های مختلف فرهنگ سلامت، در معاونت های صدا و سیمای فارس، قول همکاری داد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس توریسم درمانی و امنیت غذایی را از دیگر محورهای مورد تاکید صدا و سیمای فارس برای اطلاع رسانی و تولید برنامه عنوان کرد.

وی همچنین از آغاز به کار مجدد برنامه "پزشک شما" در قالب و شکلی موثرتر در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر محسن مقدمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار با اشاره به طرح پزشک خانواده شهری به عنوان یکی دیگر از طرح های دانشگاه که نیازمند افزایش اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه به مردم هستیم، تصریح کرد: با ایمان به مزایای این برنامه سلامت، می توان آن را هرچه بهتر معرفی و دستاوردهای مثبت آن را شفاف سازی کرد.

در این دیدار، دکتر احمد رضازاده مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر همکاری دانشگاه در امر اطلاع رسانی حوزه سلامت به مردم، این امر را نوعی پاسخگویی به نیازهای جامعه دانست و گفت: به کمک آگاهی بخشی در عرصه های مختلف خدمات دانشگاه در معاونت های هشت گانه، ضمن معرفی این فعالیت ها برای ایجاد امکان بهره مندی هر چه بیشتر مردم از مزایای آن، می کوشیم زمینه افزایش امید و انگیزه را نیز در سطح عمومی توسعه داده و در آینده، جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

در این دیدار، از مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC)، نیز با حضور مسئولان صدا و سیمای فارس بازدید شد که دکتر محمدقاسم ایزدی، رییس مرکز پایش مراقبت های درمانی، توضیحات مربوط به فعالیت شبانه روزی این مرکز در نظارت بر بیمارستان های دولتی استان فارس را ارایه داد و در این راستا مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس تاکید داشت که باید شهروندان با اطلاع رسانی، از فعالیت های این مرکز پیشرفته آگاهی داشته باشند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.