توزیع منشور حقوق دانشجویی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از جمله برنامه‌های امسال در دانشگاه‌ها را توزیع منشور حقوقی دانشجویی و جشنواره‌‌های متعدد عنوان کرد.

سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی متعارفی که در سال‌های مختلف در دانشگاه‌ها برگزار شد، برنامه‌های جدید برای دانشجویان طراحی کرده‌ایم. در برنامه‌های گذشته، آیین بازگشایی دانشگاه‌ها برای آشنایی بیشتر دانشجویان با فضای دانشگاه و فعالیت‌های مرکز و جلسات توجیهی صورت می‌گرفت که امسال هم همین روند ادامه دارد. اما بخشی دیگر از اقدامات فرهنگی، فعالیت‌های دانشجویی در قالب مجامع دانشجویی است که از جمله این اقدامات، جشنواره سراسری انجمن‌های علمی دانشجویی می‌باشد.

وی در خصوص این جشنواره اضافه کرد: جشنواره سراسری انجمن‌های علمی دانشجویی برای هشتمین بار در مشهد برگزار خواهد شد و تحت عنوان جشنواره‌ی حرکت شناخته می‌شود. اکنون وزارت علوم در حال تمهید و زمینه‌سازی مقدمات آن می‌باشد. البته جشنواره نشریات دانشجویی با اقدامات وزارت علوم یکی از فاخرترین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها خواهد بود.

هاشمی با بیان تمرکز بیشتر روی برنامه‌های ابتکاری ادامه داد: کتاب منشور حقوق دانشجویی را در اختیار دانشجویان به ویژه دانشجویان جدیدالورود همه‌ی مقاطع توزیع می‌شود. دانشجویان می‌توانند با خواندن این کتاب از حقوق دانشجویی خود مطلع و بهره‌مند شوند. 

تشکل‌های دانشجویی رنگ و بوی تازه می‌گیرند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی که برنامه‌ای ثابت و همیشگی است، در اجلاس هفته‌ی گذشته با حضور معاونین فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور، مباحث توجیهی را مطرح کردیم و دستورالعمل‌هایی را تدوین و ابلاغ کردیم و در پی توسعه‌ی این کرسی‌ها هستیم. در ضمن تلاش بر این است تا همکاری بیشتر همکاران آموزش عالی را طلب کنیم.

وی اظهار داشت: در جلسات هیئت‌های سه‌نفره به ویژه معاونان فرهنگی که به عنوان دبیر هیئت حضور داشتند، تقاضا شد تا به تشکل‌های اسلامی اعم از اساتید و دانشجویان بیشتر رسیدگی شود و فرآیند اعطای مجوز فعالیت‌ها تسریع گردد.

ضیاء هاشمی در پایان گفت: با توجه به این‌که امسال، سال انتخابات می‌باشد، به طبع فضای اجتماعی و سیاسی در دانشگاه‌ها پویاتر خواهد بود و به دنبال ایجاد زمینه‌هایی در دانشگاه هستیم تا این مرکز پیشگام مشارکت‌سازی هر چه بیشتر اقشار مردم به ویژه دانشجویان باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار