بیداری اسلامی مرهون مجاهدت ستارگان محراب است

دادستان کل کشور گفت: جهل زدایی، هویت امروز ما و بیداری اسلامی به برکت مجاهدت‌ها و تحمل شکنجه‌های بسیار زیاد آیت‌الله انواری و دیگر مجاهدان انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور و عضو مجلس خبرگان رهبری در یازدهمین نشست ستارگان محراب که شامگاه گذشته 22 شهریور در مسجد جامع نارمک برگزار شد در خصوص شخصیت آیت‌الله محمد باقر محی‌الدین انواری گفت: او یک مجاهدت خستگی ناپذیر بود که همه زندگی خود را در راه دین و برای برافراشته شدن پرچم اسلام در این مرز و بوم صرف کرد.

وی افزود: جهل زدایی، هویت امروز ما و بیداری اسلامی به برکت مجاهدت‌ها و تحمل شکنجه‌های بسیار زیاد آیت‌الله انواری و دیگر مجاهدان انقلاب اسلامی است به طوری که بیداری اسلامی حاصل شده از بین رفتنی نیست.

دادستان کل کشور ادامه داد: اگر در حکومت‌های منطقه از جمله مصر را چند بار دیگر هم عوض کنند به برکت خون شهیدان مردم کشورهای اسلامی بیدار شده و در امتداد راهبردی جمهوری اسلامی مسلمانان می‌خواهند که مسلمانانه زندگی کنند.

وی بیان کرد: آیت‌الله انواری در محراب هم چون ستاره ای درخشید به طوری که هم با دشمنان خدا مبارزه کرد و هم مردم را به عبادت خدا دعوت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیت‌الله انواری با مردم، از مردم و در میان مردم بود به طوری قبل از انقلاب با زشت‌ترین منکرات یعنی حکومت ستم‌شاهی مبارزه کرد و بعد از پیروزی انقلاب برای دفاع از زیباترین معروف یعنی نظام اسلامی تلاش کرد و عمر خود را صرف کمک به مردم و خدمت به آن آنها کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به شب شهادت امام جواد (ع) یک مسئله تربیت نفوس مبارزه با ظلم و فساد و تاکید بر جایگاه امامت را از اصول تغییر ناپذیر سیره زندگی امامان برشمرد و تصریح کرد: همه امامان در زندگی خود با ظلم و فساد مبارزه کردند و تنها روش آنها عوض شده به طوری که گاهی علنی و گاهی هم به صورت تقیه مبارزه می‌کردند که نرمش قهرمانانه فرموده مقام معظم رهبری نیز به معنای کنار آمدن با ظالم نیست بلکه تنها شیوه مبارزه عوض شده است.

وی در خصوص سیره زندگی علمای دین گفت: علمای دین نیز با تبعیت از امامان معصوم دو میثاق با خداوند بسته‌اند به طوری که آنها نیز به تربیت نفوس مستعده و مبارزه با فساد و اجرای عدالت در جامعه می‌پردازند که آیت‌الله انواری نیز این چنین کرد.

بر اساس این گزارش در ادامه مراسم عرض ادب و عزاداری امام جواد (ع) توسط یکی از ذاکرین اهل بیت برگزار شد و در پایان از یادبود آیت‌الله انواری با حضور فرزند ایشان توسط ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد رونمایی شد.

گفتنی است نشست یازدهم ستارگان محراب با حضور حجت‌الاسلام علی اکبری، حجت‌الاسلام شجونی، آیت‌الله طاهری شیرازی و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به همراه تعداد دیگری از علما و مردم انقلابی برگزار شد.






انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار