بالاخره شهردار تهران برای افتتاح پردیس تئاتر خاوران و مرکز نمایش صبا ورود کرد

شهرام کرمی در نشست خبری چهارمین جشنواره تئاتر شهر با اشاره به دیدار با دکتر قالیباف از ورود و حمایت شهردار تهران برای تسریع افتتاح پردیس تئاتر خاوران و مرکز نمایش صبا خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست خبری چهارمین جشنواره تئاتر شهر با حضور شهرام کرمی دبیر چهارمین جشنواره تئاتر شهر، امیر عبدالحسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدا ضمن اشاره به سیاستگذاری چهارمین جشنواره تئاتر شهر عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های جدید تصمیم گرفته شد، جشنواره تئاتر شهر صرفاً برگزاری جشنواره نباشد بلکه بعد از اختتامیه فضایی را فراهم کنیم که گروه‌های مختلف بتوانند اجرای عمومی بروند و کار پژوهشی انجام شود.

وی ادامه داد: قرار است در این دوره مدرسه تئاتر فعال‌تر پیش برود و چندین کتاب نیز در عرصه نمایش منتشر شود.

عبدالحسینی افزود: نکته دیگر از اهداف جشنواره تئاتر شهر، تعامل بین جامعه حرفه‌ای تئاتر با جوانان است.

وی گفت: موضوع دیگری که برای جشنواره تئاتر شهر اهمیت دارد، نقد‌های سازنده‌ اهالی رسانه و منتقدان است.

عبدالحسینی در خصوص پوستر جشنواره تئاتر عنوان کرد: چنانچه به پوستر‌های جشنواره‌های مختلف نگاه کنیم، همه کارگردانان و اهالی تئاتر نگاه ویژه‌ای به پوستر آثار خود دارند. ما هم پوستر بسیار خوبی توسط مازیار تهرانی برای جشنواره تئاتر شهر طراحی کردیم.

شهرام کرمی دبیر چهارمین جشنواره تئاتر شهر در این نشست ضمن اشاره به استقبال هنرمندان و مردم از جشنواره تئاتر، عنوان کرد: بخش‌های متنوعی در جشنواره طراحی شده و ما امسال علاوه بر بخش صحنه‌ای، تئاتر باران، کودک، خیابانی،‌ نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی، بخش مدرسه تئاتر را نیز اضافه کردیم که این بخش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: 1075 گروه نمایشی متقاضی حضور در جشنواره تئاتر شهر بودند که 73 گروه شرکت کردند. همچنین مراسم اختتامیه با برگزاری بزرگداشتی برای داوود رشیدی در فرهنگسرای اندیشه انجام خواهد شد.

کرمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آنکه چرا امسال پردیس تئاتر خاوران و مرکز نمایش صبا در جدول اجراها قرار ندارند، بیان کرد: ما دیروز جلسه فوری با قالیباف شهردار تهران داشتیم که بخشی از بحث‌های جلسه مربوط به پردیس تئاتر خاوران و مرکز نمایش صبا بود و همانطور که می‌دانید مشکل پردیس تئاتر خاوران برق است و در جلسه دیروز قالیباف تاکید کرد که تا مهرماه مشکل برق این مکان حل می‌شود.

وی در خصوص اهداف جشنواره تئاتر شهر خاطرنشان کرد: حمایت از جوانان، موثربودن جشنواره، حمایت از آثار تولیدی جشنواره از اهداف چهارمین دوره جشنواره تئاتر شهر است.

وی در خصوص مرکز نمایش صبا گفت: قرار بود بخشی از مرکز نمایشی صبا افتتاح شود اما نظر دکتر قالیباف شهردار تهران این بود که تا همه مجموعه آماده نشود، آن را افتتاح نکنیم و تا چند ماه دیگر نیز این سالن هم افتتاح می‌شود.

شهرام کرمی در پایان با اشاره به مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر شهر اظهار داشت: مراسم خاصی برای افتتاحیه جشنواره تئاتر شهر نداریم بلکه قرار است به همراه معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه به تماشای نمایش خیابانی «دریادلان» که مربوط به شهدای غواص است، بنشینیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار