پیام شهردار تهران به چهارمین جشنواره تئاتر شهر

هنر نمایش که به‌شکلی زنده و رو در رو با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند، به‌خاطر ویژگی‌های خاص آن در مسیر حل مسائل و مشکلات روز استفاده می‌شود.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امروزه در اکثر کشورهای جهان از ظرفیت، امکانات و جذابیت هنر، به‌خصوص هنر نمایش که به‌شکلی زنده و رو در رو با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند، به‌خاطر ویژگی‌های خاص آن در مسیر حل مسائل و مشکلات روز استفاده می‌شود. در کشور ما نیز به‌خاطر شرایط خاص اقلیمی، توسعه شهرها، زندگی ماشینی و مسئله‌ی کمبود انرژی، مشکلات زیادی بروز کرده است که برای حل آن‌ها به یاری و مدد هنرمندان نیاز است، تا بتوان از ظرفیت بی‌پایان هنر برای توسعه و پیشرفت جامعه استفاده کرد.

خداوند هنرآفرین را شکرگزارم که در فصلی دیگر تلاش و کوشش جوانان هنرمند این مرز و بوم به ثمر نشست و اکنون شاهد برگزاری «چهارمین جشنواره‌ی تئاتر شهر» هستیم.  هنر والا و ارزشمند تئاتر، در شرایطی که جامعه ما بیش از هر زمان به معنویت، اخلاق و حقوق انسانی و شهروندی نیاز دارد، می‌تواند در ساختن یک آرمان شهر ایرانی و اسلامی راه‌گشا باشد. به‌خصوص زمانی‌که این هنر اصیل با انرژی، تلاش، خلوص نیت و خلاقیت جوانان هنرمند همراه باشد. مقام معظم رهبری که در حوزه فرهنگ و هنر با تالمات همیشگی چراغ راه این عرصه هستند با تاکید بر نقش جوانان در عرصه فرهنگ و هنر،  گسترش کار فرهنگی در بین جوانان‌ مومن و انقلابی را در جهت پیشرفت و ایستادگی در مقابل دشمنان ملت و پیشرفت کشور یک امر مهم و جدی دانسته و اهمیت به این موضوع را برای کارگزاران فرهنگی و هنری یک تکلیف می‌دانند. خرسند و شاکریم که این تکلیف در «چهارمین جشنواره تئاتر شهر» با حضور جوانان هنرمند به بار می‌نشیند.

امید است با همت و تلاش شما جوانان غیور و هنرمند، و به برکت نظام والای جمهوری اسلامی ایران روز به روز شاهد خلق آثاری ارزشمندتر، خلاقانه‌تر و با تأثیرگذاری بیشتر باشیم. ما نیز با تمام توان و متناسب با امکانات و ظرفیت‌های خود، برای هرگونه حمایت و پشتیبانی جامعه تئاتر کشور آماده‌ایم و از هیچ کمکی در این مسیر دریغ نخواهیم کرد. به امید روزهای بهتر همراه با شور و نشاط معنوی برای مردم شایسته‌ی کشور اسلامی‌مان ایرانِ عزیز.

 
محمد باقر قالیباف

شهردار تهران


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار