ساری؛

ورزشکاران باید اخلاق پهلوانی، قرآنی و دینی را رعایت کنند و درجامعه نشر دهند.

به منظور توسعه و ترويج فرهنگ قرآن جلسه مشترك توجيهی كارشناسان فرهنگی قرآنی اداره كل ورزش و جوانان و اداره كل اوقاف و امور خيريه مازندران برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر توسعه و ترويج فرهنگ قرآنی تاكيد کرد و گفت: اگر در جامعه قرآن را محور تمامی کارها و برنامه‌هاقرار دهیم، اثربخشی آن به ما و جامعه برمی‌گردد.

حجه الاسلام مسعود قربانی علت وجود جرائم و مشکلات فرهنگی در جامعه امروزی را دوری مردم از قرآن کریم دانست و افزود: خانواده‌هایی که از مفاهیم قرآن کریم دور باشند، در معرض آسیب‌های اجتماعی وفرهنگی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه از فضای ورزشی جامعه می‌توان در جهت انتقال مفاهیم قرآنی بهره‌گیری کرد،گفت : ظرفیت‌های مشترکی بین اداره‌ کل اوقاف مازندران و اداره‌کل ورزش وجوانان استان برای برگزاری مسابقات قرآنی وجود دارد.

معاون امور فرهنگی اداره‌ کل ورزش و جوانان مازندران نیز با بیان اینکه 150هزار ورزشکار سازمان‌یافته در رشته‌های مختلف ورزشی در استان وجود دارد، افزود: بيش از 900 هزار جوان ورزشکار به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم با مجموعه در ارتباط هستند.

وی از نهایی شدن تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران واداره‌ كل اوقاف خبر داد و گفت: سال گذشته مسابقات قرآني با استقبال جوانان ورزشكاربرگزار شد و امسال دومين دوره مسابقات سراسري قرآني نيز با مشاركت اداره كل اوقاف برگزار مي شود.

با بیان اینکه دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی می‌توانند در مدال‌آوری بیشتر ورزشکاران نقش ایفا کنند، گفت: ورزشکاران باید اخلاق پهلوانی، قرآنی و دینی را رعایت کنند و درجامعه نشر دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.