ترکيه پيشنهاد پوتين را برای تشکیل ائتلاف علیه داعش رد کرد

مقامات ترکیه طرح رئیس جمهور روسیه را برای تشکیل یک ائتلاف علیه داعش نپذیرفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگارجوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه زمان چاپ ترکیه؛ سفیر سوریه در مسکو اعلام ترکیه پیشنهاد "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، را برای تشکیل ائتلاف منطقه‌ای و بین المللی برای مبارزه با داعش رد کرده است.

" ریاض حداد،" در گفتگو با تلویزیون دولتی روسیه، خبرهای منتشر شده را درباره حضور نیروهای نظامی روسیه در سوریه رد کرد.
"ریاض حداد" با تاکید بر اینکه سوریه به بهانه چنین مطالبی هدف توطئه‌های جدید قرار گرفته است، گفت: آنچه صورت می‌گیرد، انتقال سلاح و فناوری‌های نظامی در چارچوب معاهدات موجود میان دو کشور است. این معاهدات بسیار پیش از این امضا شده‌اند. 

وی گفت: ما از سی، چهل سال پیش تاکنون با روسیه در زمینه‌های مختلف از جمله بخش‌های نظامی همکاری می‌کنیم. ما از روسیه سلاح و تجهیزات نظامی دریافت می‌کنیم. 
ریاض حداد با تاکید بر آمادگی دولت سوریه برای حضور در مذاکرات ژنو 3 گفت:‌ باوجود آمادگی ما برای این مذاکرات طرف مقابل مایل نیست هیچ سخنی را غیر از سرنگونی حکومت سوریه بشنود. تنها خواسته آنان سرنگونی حکومت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، است. 

وی با تاکید بر اینکه حملات ائتلاف بین المللی که به رهبری آمریکا تشکیل شده است، علیه گروه داعش هیچ نتیجه ای نداشت ، گفت:‌ ما از پیشنهاد پوتین برای تشکیل ائتلاف منطقه‌ای و بین المللی برای مبارزه با تروریسم حمایت کردیم. هدف این پیشنهاد مبارزه موثر با گروه‌های تروریستی است. ما از کمک‌های هر کشوری برای مبارزه با تروریسم استقبال می‌کنیم. 

سفیر سوریه در روسیه گفت: به رغم استقبال ما از پیشنهاد پوتین، ترکیه و عربستان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار