فشار آمریکا به عراق برای طولانی تر کردن جنگ با داعش

دولت عراق با فشار آمریکا برای دور نگاه داشتن نیروهای مردمی از نبرد با گروه تروریستی داعش مواجه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دولت عراق با فشار آمریکا برای دور نگاه داشتن نیروهای مردمی از نبرد با داعش در مناطق انبار و نینوا مواجه است؛ چنانکه آمریکا می کوشد مدت زمان جنگ با این گروه را طولانی تر کرده و فرصت بیشتری به تروریست ها بدهد.

در حال حاضر شهرهای رمادی و فلوجه در استان انبار تحت کنترل داعش بوده و نظامیان عراقی منتظر تعیین زمان حمله به این دو شهر و آزادسازی آنها هستند، اما مستشاران نظامی آمریکایی که برای آموزش نیروهای امنیتی عراق به این کشور رفته اند، تلاش می کنند مدت زمان نبرد با تروریست ها را طولانی تر کنند.

حسن سالم ، نماینده مجلس عراق از فراکسیون صادقون تصریح کرد: هم اکنون آمریکا خواستار عدم حضور نیروهای مردمی عراق در عملیات نظامی انبار و نینوا است. آمریکا نمی خواهد حضور داعش در عراق پایان یابد.

این اظهارات در حالی عنوان می شود که مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا اظهارات متفاوت و متناقضی درباره عراق و آینده آن داشته اند. چنانکه از یکسو برخی سیاستمداران آمریکایی بر لزوم اتحاد عراق و دولت آن تاکید کرده و از سوی دیگر گروهی از مقامات کاخ سفید، نظیر ژنرال وینسنت استوارت، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا می گویند: عراق نمی تواند مانند گذشته یکپارچه باشد. اظهاراتی که با پاسخ قاطعانه محافل سیاسی عراق مواجه شده است.

حیدر ستار المولی، نماینده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا از سال ها پیش به دنبال تجزیه عراق بوده است. مشکلاتی که هم اکنون عراق با آن مواجه است به دلیل دخالت های آمریکا است.

با وجود عملیات نظامی ائتلاف آمریکایی ضد داعش در عراق و منطقه که از شصت کشور تشکیل شده، هنوز هم این گروه و دیگر سازمان های تروریستی به فعالیت خود همانند گذشته ادامه می دهند چرا که سیاست متفاوت و گفتار و رفتار متناقض کشورهای عضو این ائتلاف زمینه مناسبی را برای ادامه تحرک تروریست ها و احتمال تقسیم عراق مهیا کرده اند؛ ولی خوشبختانه مردم عراق، از هر طایفه و قبیله ای تجزیه این کشور را به منزله خطی قرمز توصیف می کنند و در حالی که تروریسم و توطئه های خارجی یکپارچگی عراق را هدف قرار داده اند، هیچکدام از عراقی ها حاضر به تجزیه کشور خود نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار