"روسیه می‌داند چگونه داعش را شکست دهد"

یکی از افسران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با شرح حمایت روسیه از دولت دمشق‌ به بیان این مساله پرداخت که رییس جمهوری روسیه از تهدید داعش باخبر است و راه‌های مقابله با آن را می‌داند در حالیکه دولت آمریکا با حمایت احمقانه از سیاست ناکارآمد خود، تنها به تقویت این گروه کمک می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لری جانسون،‌ افسر سابق سیا گفت: روسیه به تامین حمایت نظامی از دولت بشار اسد،‌ رییس جمهوری سوریه می‌پردازد چون می‌داند که چه چیزی می‌تواند داعش را شکست دهد اما آمریکا به سیاست خود در تقویت افراط گرایی ادامه می‌دهد. 
 
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه یک شرکت اطلاعاتی از بخش خصوصی مدعی است که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد روسیه در حال افزایش عملیات نظامی در سوریه است، گفت: من بابت این اقدامات روسیه بسیار خشنود هستم. دست کم ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه این تهدید از جانب داعش را درک کرده و می‌داند که برای مقابله و شکست آن چه چیزی لازم و ضروری است. 
 
دولت واشنگتن مکررا از دولت اسد می‌خواهد کناره گیری کند و گفته که تغییر دولت در سوریه تنها راه حل سیاسی معتبر است در حالیکه روسیه برای مقابله با داعش به دولت دمشق کمک می‌کند. 
 
جانسون ادامه داد: غرب و به ویژه آمریکا با حمایت مداوم از سیاست‌های احمقانه خود تنها به تقویت و توانمندسازی افراط گرایان می‌پردازند. 
 
روز جمعه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو به ارائه تجهیزات نظامی به سوریه برای مقابله با داعش ادامه می‌دهد. 
 
روز یکشنبه نیز وی گفت: من تعهدات واشنگتن را برای مقابله با داعش زیر سوال می‌برم چون اخیرا از یکی از همکارانم در ائتلاف ضد داعش مطلع شدم که فرماندهان آمریکایی خواستار توقف حملات هوایی به مواضع داعش شده‌اند. 
 
جان کربی،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه گفت که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ارتش آمریکا حملات هوایی خود علیه داعش را متوقف کند، وجود ندارد. 

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار